مردم به مسافرت نروند تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم پرهیز از هر گونه مسافرت غیر ضروری با تشدید شیوع کرونا در کشور گفت: ما از مردم خواهش می‌کنیم که به مسافرت نروند تا زنجیره انتقال بیماری کرونا قطع شود بعد از آن فرصت برای سفر کردن وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ( ایسکانیوز ) محمدرضا احمدی اظهار کرد:  برای مقابله با کرونا باید زنجیره انتقال این بیماری قطع شود که این به همکاری مردم نیاز است. مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و همچنین عدم حضور در اجتماعات و ارتباط با دیگران می‌توانند به قطع این زنجیره کمک کنند. چون ممکن است فردی ناقل باشد اما خودش از آن اطلاع نداشته و بیماری را به بقیه منتقل کنند.

وی ادامه داد: قطعا استفاده از ماسک می‌تواند جلوی انتقال ویروس کرونا را بگیرد موضوعی که متخصصان امر بهداشت و درمان به آن تاکید دارند. البته که لازم است مسوولان تدابیری برای کنترل قیمت ماسک داشته باشند چون امکان تهیه آن برای برخی از خانواده‌ها سخت است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با درخواست از مردم برای پرهیز از سفر به خصوص در ایام تعطیلات پیشرو گفت: اکنون زمان مناسبی برای سفر نیست ممکن است فردی ناقل باشد و در سفر دیگری را آلوده کند نتیجه آن خواهد شد که فرد در آن شهر مبتلا به کرونا شده و یا افراد دیگر را بیمار کند.

احمدی یادآور شد: در حال حاضر کل دنیا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم کرده و در حالت اضطرار قرار دارد پس مردم ما هم می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها و به خصوص پرهیز از حضور در اجتماعات و سفر نکردن زنجیره انتقال کرونا را قطع کنند. ان شاءالله بعد از عبور از این شرایط به روال قبل مسافرت‌ها ادامه پیدا می‌کند ارزش ندارد که به خاطر سفر خانواده‌ای کرونا گرفته و یا دیگران را ابتلا کنند این عین حق الناس است.

وی در پایان اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که هر چه ستاد کرونا بگوید انجام می‌دهند ایشان رهبر و الگوی ما است وقتی مراسم عزاداری را یک نفره برگزار می‌کند ما هم باید از ایشان الگو بگیریم نه این که در این شرایط به سفر برویم.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =