اصلاح فرآیند ارزیابی و انتخاب صادرکنندگان ممتاز و نمونه ملی در دولت

وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد اصلاح تصویب نامه موضوع فرآیند ارزیابی و انتخاب صادرکنندگان ممتاز و نمونه ملی را به کمیسیون اقتصاد هیات دولت ارائه کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، سازمان توسعه تجارت ایران همه ساله اقدام به برگزاری فرآیند انتخاب صادرکنندگان ممتاز و نمونه ملّی در چارچوب کمیته انتخاب صادرکنندگان موصوف با حضور دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی ذی ربط اقدام نموده و نتایج آن را در روز ۲۹ مهرماه هرسال (روز ملّی صادرات) با حضور مسئولان بلندپایه دولتی و فعالان صادراتی و تشکل‌های اقتصادی وابسته به اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف کشور اعلام عمومی می نماید.

در سال جاری نیز بیست و چهارمین دوره انتخاب و معرفی صادرکنندگان ممتاز و نمونه ملّی با مشارکت و همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دست اقدام می‌باشد.

 ولی با توجه به مشکلات و محدودیت‌های موجود، شاهد کاهش نسبت ارزشی صادرات کالاها در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با صادرات ارزشی کالاها درسال ۱۳۹۷ در بسیاری از گروه‌های کالایی هستیم، در صورتی که مطابق تصویب نامه کمیسیون موضوع اصل (۱۳۸) قانون اساسی، حضور مجدد صادرکنندگان ممتاز در فرآیند انتخاب مستلزم افزایش حداقل ۱۰درصد ارزش صادرات نسبت به سال انتخاب خواهد بود.

لذا با توجه به موارد فوق، وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد زیر را به هیئت دولت ارائه نموده است:

مفاد تبصره ذیل ماده (۸) تصویب نامه ممتاز و نمونه ملی در فرآیند انتخاب (پیش از تقاضای مهلت کارت ویژه) مشروط به افزایش حداقل ۱۰ درصد ارزش یا وزن صادرات (به تشخیص کارگروه) در مقایسه با سال انتخاب می باشد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1076972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =