تلاش برای توزیع واکسن آنفلوآنزا بین گروه‌ هدف در فارس

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تمام تلاش مدیران و کارکنان دانشگاه بر این موضوع متمرکز شده تا واکسن آنفلوانزا به موقع و پیش از فصل سرما در اختیار گروه‌های هدف قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عبدالرسول همتی چهارشنبه ۲۳ مهر به خبرنگاران گفت: تاکید وزارت بهداشت بر این نکته است که واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پُرخطر است و دریافت آن برای همه اعضای جامعه لازم نیست.

 او با بیان این مطلب که تجویز واکسن آنفلوانزا هیچ ارتباطی با ایمنی در برابر ویروس کرونا ندارد، گفت: گروه‌های پُرخطر مشمول دریافت واکسن، کادر بهداشتی درمانی خط مقدم، تمام بانوان باردار با اولویت بانوان باردار پُرخطر، مبتلایان به بیماری‌های خاص، افرادی که به علت بعضی بیماری‌های خاص تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، ساکنان سرای سالمندان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و همچنین همه جانبازان شیمیایی، افراد پُرخطر حاضر در زندان‌ها، مبتلایان به عفونت HIV و بعضی بیماری‌های خاص دیگر هستند.

او ادامه داد: تمام افراد یاد شده با هماهنگی سازمان‌های مربوطه، فراخوان و به صورت رایگان واکسینه می‌شوند و نیاز به مراجعه حضوری مشمولان به دانشگاه نیست.

همتی افزود: با توجه به حساسیت مدیران دانشگاه در مصرف واکسن‌های توزیع شده، تنها برای گروه‌های هدف تعریف شده، کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه از ابتدای توزیع واکسن آنفلوانزا در شهرستان‌ها، نسبت به نظارت بر روند توزیع و تزریق این واکسن، اقدام کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز توضیح داد: تاکنون برای نظارت بر این موضوع از شهرستان‌های استهبان، نی‌ریز، رستم، ممسنی، فیروزآباد، قیروکارزین، آباده، اقلید، مرودشت، زرقان، داراب، کازرون، کوه چنار و زرین دشت بازدید شده و برنامه ریزی لازم برای بازدید دیگر شهرستان‌ها با حضور کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه نیز انجام شده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =