سهمیه ۲۵ واحد متخلف تولید ماسک قطع شد

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از قطع سهمیه ۲۵ واحد خاطی خبر داد و ظرفیت تولید روزانه ماسک را ۲۱ میلیون عدد و نیاز روزانه مراکز درمانی و داروخانه‌ها را چهار میلیون عدد عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اسماعیل مهدی پور ظرفیت تولید روزانه ماسک را  ۲۱ میلیون ماسک اعم از صنعتی، صنفی و کارگاهی عنوان کرد و گفت: با تدابیری که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اتخاذ شده تلاش بر این بود که ظرفیت تولید مواد اولیه و به تبع ظرفیت تولید ماسک رشد قابل توجهی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شهریور امسال مسئولیت ستاد لجستیکی کرونا به سازمان حمایت واگذار شد، اظهار کرد: سازمان حمایت پس از واگذاری این مسئولیت نشستی با سازمان غذا و دارو به نمایندگی از وزارت بهداشت برگزار کرد و از این سازمان خواست نیاز مراکز درمانی و داروخانه‌ها به ماسک و همینطور واحدهای منتخب واجد شرایط تولید کننده ماسک را اعلام تا متناسب با نیاز برای تامین مواد اولیه واحدها برنامه ریزی شود.

نیاز روزانه مراکز درمانی و داروخانه‌ها، ۴ میلیون ماسک

مهدی پور که در برنامه رادیو اقتصاد سخن می گفت، با بیان اینکه طبق اعلام سازمان غذا و دارو نیاز مراکز درمانی و داروخانه ها در روز چهار میلیون ماسک است، تصریح کرد: فهرست واحدهای منتخب به شرکت‌های تامین کننده مواد اولیه ارسال شده تا بر اساس اولویت، مواد اولیه در اختیار آن ‌ها قرار گیرد. متناسب با تولیدات هر یک از این شرکت ها مواد اولیه مورد نیاز به صورت روزانه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و اطلاعات آنان نیز در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود.

پیش‌تر هم سازمان حمایت اعلام کرده بود که بر اساس درخواستی وزارت بهداشت، این نهاد تعداد دو میلیون ماسک برای پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی، یک میلیون و ۸۰۰ هزار ماسک برای داروخانه‌ها و ۲۰۰ هزار ماسک برای مراکز پزشکی نیاز دارد که مجموع آن به چهار میلیون ماسک می‌رسد.

وی همچنین تاکید کرد که هر کدام از شرکت‌ های تولیدکننده اگر متناسب با مواد اولیه دریافت شده، ماسک تولید نکنند یا آن را به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل ندهند، سهمیه متعلق به آنان قطع و پرونده آن ‌ها به مراکز قضایی ارسال می‌شود. البته واحدهای دیگر جایگزین واحدهای خاطی خواهند شد.

قطع سهمیه ۲۵ واحد تولید ماسک

مهدی پور همچنین از قطع سهمیه ۲۵ واحد خاطی تاکنون خبر داد که به مراجع قضایی معرفی شده اند و گفت: اطلاعات واحدهای تولید کننده پارچه و ماسک در سامانه تجارت ثبت تا امکان رصد و پایش وجود داشته باشد. البته مسئولیت زنجیره توزیع ماسک با سازمان غذا و دارو است.

از ۱۳ مردادماه اعلام شد که همه واحدهای تولید و توزیع ماسک موظفند فرایندهای مرتبط با تولید یا عرضه ماسک را در سامانه جامع تجارت یا سامانه ussd ثبت کنند و در غیر این صورت سهمیه مواد اولیه آن‌ها قطع خواهد شد.

گفتنی است؛ از روز شنبه استفاده از ماسک در تهران اجباری شد و جریمه متخلفان ۵۰ هزار تومان است. همچنین اخیرا حداکثر قیمت ماسک سه لایه ۱۳۰۰ تومان اعلام شده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =