۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
یک جام و دو تصمیم

سازمان لیگ در حالی با تعویق سوپرجام فصل بیستم موافقت کرده که این تصمیم جنجال های زیادی در پی داشته است.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) - هادی شاه‌مرادی؛ قرار بود 5 آبان دو تیم پرسپولیس و تراکتور در چارچوب بازی سوپرجام فصل نوزدهم به مصاف هم بروند که این بازی از سوی سازمان لیگ لغو و به میانه‌های فصل پیش رو موکول شد.

سازمان لیگ که پس از نخستین اعتراض تیم پرسپولیس دستور به لغو بازی داده، عدم وجود ورزشگاه مناسب جهت انجام این مسابقه را به عنوان دلیل تصمیمش اعلام کرده. این در حالی است که طبق برنامه قبلی مسابقات لیگ از روز 10 آبان آغاز خواهد شد و اگر هنوز ورزشگاهی که مناسب برگزاری تک بازی سوپرجام باشد پیدا نشده، چطور تمام استادیوم‌های ایران آمادگی میزبانی از رقابت‌های لیگ برتر را دارند؟

از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس در اعتراض خود خستگی ناشی از مسابقات آسیایی و عدم آمادگی لازم برای این مسابقه را مبنای اعتراضش قرار داده که نه به صورت علنی اما در باطن مورد پذیرش مسئولان فوتبال کشور قرار گرفته است. ناگفته نماند که سازمان  لیگ روز 14 مهر تاریخ بازی سوپرجام را اعلام کرد و همان زمان نسبت به شرایط تیم پرسپولیس آگاهی کامل داشت.
حالا تغییر تاریخ بازی با اولین اعتراض یکی از تیم‌ها اعتراضات زیادی را از سوی هواداران فوتبال خصوصا استقلالی‌ها در پی داشته است. سازمان لیگ دو سال قبل با درخواست آبی‌ها برای لغو بازی سوپرجام موافقت نکرد و با اعلام نتیجه سه هیچ بازی به سود پرسپولیس جام را به این تیم اهدا نمود. صدور رأی نتیجه سه بر صفر نیز در حالی صورت گرفت که تشریفات لازم برای اعلام این نتیجه یعنی حضور یکی از تیم ها به همراه تیم داوری و تیم نظارت در زمین مسابقه، انجام نگردید.

به فاصله دو سال شاهد دو درخواست برای لغو سوپرجام هستیم و در هر دو مورد یک طرف ماجرا تیم پرسپولیس است. سال 97 سازمان لیگ پای حرفش می‌ایستد و با رد درخواست باشگاه استقلال جام را به پرسپولیس اهدا می‌کند، اما سال 99 خواسته‌ی باشگاه پرسپولیس بلافاصله از سوی سازمان لیگ پذیرفته می‌شود و تاریخ بازی تغییر می‌کند.
نامش را تبعیض بگذاریم یا استاندارد دوگانه هیچ تغییری در ماهیت ماجرا ایجاد نمی‌شود. آنچه واضح است زیر سوال رفتن مجدد سیاست‌های سازمان لیگ پیش از شروع بیستمین دوره بالاترین سطح فوتبال باشگاهی کشورمان است که بیش از پیش موضع بی‌طرفی این نهاد را خدشه‌دار نموده است. نهادی که با این تصمیم ناگهانی، یکبار دیگر خودش را در کانون شائبه‌های ذهن اهالی فوتبال قرار داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =