«پناهم بده» ویژه‌برنامه حرم رضوی برای زائران

حرم رضوی در صحن امام حسن مجتبی(ع) در روزهای شهادت پیامبر اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) ویژه برنامه «پناهم بده» را برای زائران برگزار می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، ویژه‌برنامه هنری «پناهم بده» در دهه پایانی ماه صفر هرشب در صحن امام حسن مجتبی(ع) برای زائران حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

«پناهم بده» برنامه‌ای ترکیبی است که در آن از تکنیک‌های مختلف هنری همچون تکنیک «سایه، نور، صدا» استفاده شده است. این برنامه اجرایی بدون دیالوگ است و هنروران در آن، روی صداهایی بازی می‌کنند که از قبل آماده شده است.

این سبک برنامه نوعی از اجرای برنامه‌های تعزیه است که در آن سعی شده است مفاهیم دینی با استفاده از تکنیک‌های مختلف هنری، به مخاطب منتقل شود.

سخنرانی، مداحی، شعرخوانی شاعران و اجرای گروه سرود مؤسسه آفرینش‌های هنری بخش‌هایی از این برنامه است که ۱۵۰ هنرور در اجرای آن حضور دارند. این برنامه متشکل از ۴ بخش نمایش ترکیبی است که در آن سیر ولایت در قالبی جدید به مخاطب القا می‌شود.

آیتم‌های این برنامه در ۴ محور به واقعه غدیر و اتفاقات بعد آن، واقعه کربلا و مجلس یزید، امام رضا(ع) و مجلس مأمون، حدیث سلسلهالذهب، شهادت و تشییع ایشان و موضوع ظهور منجی عالم بشریت، امام زمان(عج)، سختی‌های مردم آخرالزمان و آشوبی که سراسر جهان را فراگرفته‌است و کعبه به عنوان محل ظهور اشاره دارد.

«پناهم بده» با تهیه‌کنندگی وحید ملتجی، اجرای سید حمیدرضا همراه و کارگردانی هنری روح‌الله فرشادفر، دهه پایانی ماه صفر، هرشب ساعت ۸ در صحن امام حسن مجتبی(ع) اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =