نیمی از دیواره بزرگ مرجانی استرالیا نابود شده است

براساس یک مطالعه تازه، تغییر اقلیم زمین که باعث گرمایش شده از سال ۱۹۹۵ بیش از نیمی از دیواره بزرگ مرجانی استرالیا را از بین برده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، کارشناسان محیط زیست در این مطالعه دریافتند که انواع مرجان های دریایی در سراسر بزرگترین شبکه مرجانی دنیا نابود شده اند.

در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ دو دوره نابودی گسترده تپه های مرجانی ثبت شد و امسال نیز این روند ادامه یافته است.

کارشناسان این مطالعه می گویند: وقتی برای تلف کردن وجود ندارد - ما باید در اسرع وقت و به شدت از میزان تصاعد گازهای گلخانه ای بکاهیم.

این مطالعه که نتایج آن در نشریه "اقدامات انجمن رویال بی" منتشر شده را محققان "مرکز مطالعات ای آر سی برای سلامت کامل آبسنگ های مرجانی" در کوئینزلند استرالیا هدایت کرده اند.

این کارشناسان، سلامت و مساحت این تپه ها میان سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۷ را ارزیابی کردند و دریافتند که جمعیت انواع و اندازه های مختلف مرجان ها بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

در این میان به خصوص مرجان های انشعابی و بالاپهن که از انواع بزرگتر مرجان ها هستند و زیستگاه مناسبی برای ماهی ها و سایر آبزیان فراهم می کنند از بین رفته‌اند.

پدیده موسوم به "سفید شدگی" (بلیچینگ) زمانی اتفاق می افتد که مرجان ها تحت فشار گرمایش، جلبک ها - گیاهی که به آنها رنگ می دهد - را از خود می رانند.

در صورتی که شرایط به حال عادی برگردد مرجان ها می توانند احیا شوند، روندی که ده ها سال طول می کشد.

به گزارش بی‌بی‌سی، دیواره بزرگ مرجانی به طول ۲۳۰۰ کیلومتر در سال ۱۹۸۱ به عنوان یک محوطه میراث جهانی شناسایی شد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076989

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =