تداوم هوای ناسالم برای گروه های حساس همراه با آسمان غبارآلود در تهران

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس همراه با آسمان غبارآلود طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ مهر ماه) در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات امروز (۲۳ مهر ماه) باعدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی در بیشتر مناطق افزایش غلظت ذرات معلق باعث کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس همراه با آسمان غبارآلود خواهد شد.

با تداوم جو آرام و کاهش تندی باد طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

در شامگاه امشب (۲۳ مهر ماه) نیز با افزایش ترافیک بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده خواهد شد و احتمال می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

با افزایش نسبی تندی باد در نخستین ساعات فردا (۲۴مهر ماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود. هرچند همزمان با آغاز تردد خودروها مجدد با افزایش غلظت آلاینده‌ها روبه‌رو خواهیم شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس همراه با آسمان غبارآلود در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به‌تدریج طی روز از تندی باد کاسته خواهد شد و مشابه با روز گذشته تجمع غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت نامطلوب در مناطق پرتردد ادامه خواهد داشت همچنین پیش‌بینی می‌شود با تداوم شرایط پایدار جو تا اواخر وقت فردا (۲۴ مهر ماه) انباشت آلاینده‌ها همراه با افزایش ترافیک شامگاهی باعث برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۲۱ بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۲۳ است‌ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است. در چنین شرایطی توصیه می‌شود مبتلایان به بیماری های قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1076993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =