دوره‌های توانمندسازی فعالان نشریات دانشجویی برگزار شد/ تشکیل کارگروه ویژه کرسی‌های آزاداندیشی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: در راستای توانمندسازی اعضای هیئت تحریریه نشریات دانشجویی سه دوره آموزشی با حضور استادان ادبیات و حقوق پیرامون «شیوه نگارش نشریات» و «آیین‌نامه حقوقی ناظر بر نشریات» و نحوه طراحی نشریات برگزار شد

محمد قاسمی پیربلوطی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به رسالت دانشگاه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار کارکردهای آموزشی و پژوهشی اظهار کرد: دانشجویانی که در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند باید نمایندگان نخبگانی جامعه باشند. برای رسیدن به اهداف اصلی نیازمند بسترسازی و فراهم کردن بعضی از پیش‌نیازها هستیم که این‌ها نیز از طریق بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها تأمین می‌شوند.

وی افزود: شیوع کرونا و شرایطی که به واسطه این ویروس ایجاد شده حضور دانشجویان در دانشگاه و فعالیت‌های حضوری را محدود کرده و ناچاراً عمده فعالیت‌ها به سوی فضای مجازی هدایت شده است. برای مدیریت فعالیت‌های فرهنگی از بسترهای مجازی مختلفی استفاده شده و شبکه‌های مختلف و حتی ظرفیت اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی نیز در این راستا به‌کار گرفته شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اظهار کرد: کانال‌ها و گروه‌های مختلفی در فضای مجازی ایجاد کردیم و از همان ابتدای شیوع کرونا مطالب و اطلاعاتی در این خصوص در کانال‌ها بارگذاری کردیم. سپس تولیدات محتوای ویدئویی با مشارکت گروه مشاوره دانشگاه و با موضوعات «کنترل استرس»، «اظطراب» و «سطح سلامت روان افراد» ساخته و در گروه‌های دانشجویی و استادی بازنشر و منعکس کردیم.

قاسمی پیربلوطی با اشاره به توسعه دامنه تولیدات ویدئویی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: با مشارکت و بهره‌گیری از ظرفیت استادان گروه معارف، کارشناسان دینی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ویدئوهایی با محوریت کرونا و مسائل دینی و مذهبی حول آن بپردازند. استادان گروه پیراپزشکی نیز در تولید و تهیه محتوای بهداشتی و نکات سلامتی مشارکت مطلوبی داشتند و در نهایت 16 برنامه ویدئویی در این قالب تولید و در فضای مجازی منعکس شد.

وی ادامه داد: گروه‌هایی در فضای مجازی با مشارکت و همراهی کارشناسان مرکز مشاوره دانشگاه ایجاد شده و دانشجویان در این ایام کرونایی مشکلات و موضوعات مطروحه را از طریق فضای مجازی و مکالمات تلفنی با مشاوران دانشگاه در میان گذاشته‌اند. دوره‌های آموزشی با اهداف مهارت‌افزایی و معرفت‌افزایی در فضای مجازی و با محوریت موضوعات آسیب‌شناسی روانی، تحکیم خانواده، مهارت‌های زندکی با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تصریح کرد:برنامه‌ای نیز با حضور استادان علاقه‌مند گروه معارف با رویکرد حجاب و عفاف به‌صورت نیمه‌حضوری برگزار شد و رویکردهای دانشگاهی این مقوله مورد بررسی قرار گرفت. مسابقاتی نیز در فضای مجازی با موضوعات نماز، دفاع مقدس، حجاب و عفاف برگزار شده که اسقبال از سوی دانشگاهیان مطلوب تلقی شده است.

قاسمی پیربلوطی با اشاره به نقش پررنگ بسیج دانشجویی در فعالیت‌های تشکلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، گفت: تولید ماسک و لوازم بهداشتی و فعالیت‌های اثربخش دانشجویان بسیجی و اعضای دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در فضای مجازی از مهم‌ترین فعالیت‌های تشکلی دانشگاه شمرده می‌شود. فعالیت‌های جهادی گروه‌ دامپزشکی دانشگاه نیز از جمله شاخص‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و عملیاتی استادی و دانشجویی به‌شمار می‌رود.

وی گفت: باوجود شرایط خاص کرونایی، برای توانمندسازی اعضای هیئت تحریریه نشریات دانشجویی سه دوره آموزشی با حضور استادان ادبیات و حقوق پیرامون «شیوه نگارش نشریات» و «آیین‌نامه حقوقی ناظر بر نشریات» و نحوه طراحی نشریات برگزار شد که استقبال مطلوبی نیز برخوردار بود. با بهره‌مندی از پتانسیل‌های داخلی چندین کرسی‌های آزاداندیشی تاکنون در واحد دانشگاهی شهرکرد در قالب گروه‌های موافق و مخالف برگزار شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد خاطرنشان کرد: گروه‌های اندیشه‌ورزی دانشگاه در این مورد همکاری داشته‌اند و استقبال استادان نیز بسیار مطلوب بوده است. کرسی‌های آزاد اندیشی برای دانشجویان نیز فعلاَ در بسترهای فضای مجازی پیگیری خواهد شد. مقرر شده کمیته‌ای متشکل از معاونان فرهنگی، پژوهشی، بسیج اساتید و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تشکیل و کرسی‌های آزاد اندیشی برای دانشجویان ساماندهی، موضوع‌یابی و هماهنگی انجام شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =