برخی دانشجویان به دلیل مشکل اینترنت نمی‌توانند در کلاس حاضر شوند

دانشجویان از ابتدای سال تحصیلی بارها به مسئولان دانشگاه شکایت کرده‌اند که با کد کاربری خود نمی‌توانند وارد سامانه شده و در کلاس‌های درسی آنلاین حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مدتی است که مشکلات آموزش مجازی و اینترنت به یکی از چالش‌های اصلی نظام آموزش عالی کشور تبدیل شده است؛ دانشجویان بارها از سرعت پایین اینترنت و نبود زیر ساخت‌های لازم برای حضور در کلاس‌های درس گلایه کرده‌اند. 

علیرضا موسوی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره مشکلات آموزش مجازی بیان کرد: دانشجویان دانشکده فنی‌وحرفه‌ای کرمانشاه به دلیل مشکلات ناشی از سامانه دانشگاهی امکان حضور  در کلاس‌های درس آنلاین را ندارند.

وی با بیان اینکه سامانه معرفی شده توسط دانشکده فنی‌وحرفه‌ای کرمانشاه برای هر دانشجو یک کد کاربری و رمز در نظر گرفته است، گفت: دانشجویان از ابتدای سال تحصیلی بارها به مسئولان دانشگاه شکایت کرده‌اند که با کد کاربری خود نمی‌توانند وارد سامانه شده و در کلاس‌های درسی آنلاین حاضر شوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی وحرفه‌ای کرمانشاه ادامه داد: دانشجویان با وجود اینکه بارها اعلام کرده‌اند به دلیل نقص سامانه امکان حضور در کلاس‌ها را ندارند اما متاسفانه استادان برای آنها غیبت لحاظ می‌کنند و این موضوع در پایان ترم برای دانشجویان مشکلات آموزشی زیادی به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه اینترنت و سامانه دانشگاه از اصلی‌ترین مشکلات دانشجویان است، گفت: ترم گذشته نیز دانشجویان به دلیل سرعت پایین اینترنت و ظرفیت محدود سامانه دانشگاه، نتوانستند در ساعت مشخص شده سر جلسه امتحان  هم‌زمان حاضر شوند. در نتیجه بسیاری از دانشجویان غیبت خورده و نتوانستند نمره قبولی در درس مورد نظر را کسب کنند.

موسوی با تاکید بر اینکه آموزش مجازی باعث افت سطح کیفی آموزش در رشته‌های فنی شده است، گفت: دانشجویان رشته‌های فنی به دلیل اینکه بیشتر مطالب درسی آنها باید به صورت عملی و در کارگاه‌ها باشد، در نظام آموزش مجازی نسبت به سایر دانشجویان بیشترین لطمه را خوردند.

این دانشجوی دانشکده فنی‌وحرفه‌ای کرمانشاه یادآور شد: در حال حاضر بیشتر دانشجویان رشته‌های فنی این دانشکده دروس عمومی را می‌گذرانند و دروس تخصصی همچنان توسط دانشکده ارائه نمی‌شود و نوع ارائه آنها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =