معرفی آثار کودک ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سایت نمایشگاه کتاب فرانکفورت صنعت نشر ایران، معرفی نویسندگان برتر حوزه کودک و نوجوان به زبان انگلیسی، معرفی آثار حوزه کودک و نوجوان به زبان انگلیسی را معرفی کرده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در هفتاد و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت شرکت‌کنندگان با استفاده از پلتفرم طراحی‌شده در سایت نمایشگاه اقدام به معرفی و نمایش کتاب و کاتالوگ‌های خود می‌کنند.

شرکت در برنامه‌های جانبی از قبیل کنفرانس و سخنرانی‌های آنلاین و بارگذاری ویدیوکلیپ از دیگر پلتفرم‌های دیجیتال این نمایشگاه است. همچنین ابزاری در سایت نمایشگاه برای آشنایی افراد با یکدیگر در حوزه‌های کاری مورد علاقه قرار داده شده است. علاوه بر این در روز ۲۶ مهر برنامه بوک‌فست دیجیتال برگزار خواهد شد و طرفداران فرهنگ و ادبیات در سرتاسر جهان در خانه‌های‌شان به تماشای گفت‌وگوی هنرمندان و نویسندگان بزرگ خواهند نشست.

از اولین دقایق بامداد برنامه بوک‌فست با شرکت‌کنندگانی از آسیا آغاز می‌شود، سپس شرکت‌کنندگانی از اروپا و در نهایت شرکت‌کنندگان آمریکایی در آن حضور خواهند داشت. این برنامه‌ها از طریق یوتیوب، فیس‌بوک و یا وب‌سایت نمایشگاه کتاب فرانکفورت پخش خواهد شد.

 مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور کانادا است که با بیش از ۲۰ برنامه دیجیتال و شرکت در برنامه‌های حرفه‌ای آنلاین حضور خواهد داشت. این کشور در سال آینده نیز در نمایشگاه فیزیکی مهمان ویژه خواهد بود. سال گذشته نروژ مهمان ویژه بود و در سال ۲۰۲۲ اسپانیا مهمان ویژه خواهد بود.

در این نمایشگاه که قدمت آن به ۵۰۰ سال می‌رسد، بیش از ۴۲۰۰ شرکت‌کننده ثبت‌نام کرده و به معرفی آثار خود می‌پردازند، همچنین بیش از ۳۸۸ هزار عنوان کتاب در سایت نمایشگاه بارگذاری شده و برگزاری بیش از ۳۳۰۰ رویداد و نشست آنلاین و آفلاین پیش‌بینی شده است.

موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، انتشارات بین‌المللی الهدی، انتشارات جامعه المصطفی، آگرین، آمو، خانه هنرمندان، به‌نگار، آموزشی و پژوهشی بوعلی، فرین، ایرانشناسی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب آبان، چشمه، نیماژ، افق، امیدسخن، سمت، انتشارات شباویز، سوره مهر، طوطی، ویژه نشر و آژانس‌های ادبی دایره مینا، کیا و پل از جمهوری اسلامی ایران در بخش مجازی این نمایشگاه ثبت‌نام کرده و حضور دارند.

از جمله اقدامات صورت‌گرفته توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سایت نمایشگاه کتاب فرانکفورت، معرفی صنعت نشر ایران، معرفی نویسندگان برتر حوزه کودک و نوجوان به زبان انگلیسی، معرفی آثار حوزه کودک و نوجوان به زبان انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معرفی سایت Books from Iran شامل ۱۹۰۰ عنوان کتاب به همراه چکیده انگلیسی است. همچنین در بخش رویدادهای مجازی این موسسه ویدیوکلیپ‌هایی در خصوص معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و طرح حمایتی گرنت بارگذاری شده است.


نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت بزرگترین عرصه کتاب در دنیا است که هرساله بیش از ۷۵۰۰ شرکت‌کننده از بیش از ۱۰۰ کشور در آن شرکت می‌کنند. یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه اعطای جوایز متعدد در حوزه نشر و کتاب است؛ از جمله جایزه کتاب آلمان و جایزه ادبیات جوانان آلمان که شاخص‌ترین این جوایز، جایزه صلح ناشران آلمان است که در سال ۲۰۲۰ آمارتیاسن، فیلسوف و اقتصاددان هندی این جایزه را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =