تعامل دانشگاه آزاد اسلامی البرز با کانون وکلای دادگستری استان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و حسین تفویضی رئیس کانون وکلای دادگستری استان البرز تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج طی تفاهمنامه ای، همکاری این دانشگاه با کانون وکلای دادگستری استان البرز را آغاز کرد.

  این تفاهم نامه در قالب 7 ماده و به منظور تقویت و توسعه همکاری های متقابل پژوهشی، آموزشی و فناوری مورد نیاز  طرفین منعقد شد.

    محمد حسن برهانی فر با مروری بر وضعیت اقتصادی جامعه اکنون گفت: علیرغم وجود سختی های فراوان در دوران کنونی جامعه، هنوز فاصله زیادی با سختی های فراوان دوران دفاع مقدس وجود دارد و امیدواریم با تلاش مضاعف و برنامه ریزی دقیق، تعامل موثر با سازمان ها و دانشگاه های دیگر در داخل و خارج استان، تعامل با دانشگاه های خارجی و صاحبان صنایع، به گونه ای عمل کنیم که دانشگاه همچنان مسیر رو به تعالی را طی کند و به همین دلیل یکی از اقدامات مهم این دانشگاه انعقاد تفاهم نامه های همکاری با ارگان ها و سازمان های موثر استان و کشور از جمله کانون وکلای دادگستری البرز می باشد.

  وی با برشمردن قابلیت های چشمگیر دانشکده حقوق وعلوم سیاسی واحد کرج در تربیت نیروهای متخصص و کاردان در رشته های حقوق، فقه و حقوق اسلامی، علوم سیاسی و ... ابراز امیدواری کرد: دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بتوانند با بهره گیری از دانش و تخصص خود، دین خود را به جامعه بویژه استان البرز ادا کنند.

    رئیس واحد کرج در تشریح موضوع این تفاهم نامه گفت: همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با این کانون، در قالب همکاری نظام مند و نهادینه مابین طرفین تفاهم‌نامه برای پروژه های تحقیقاتی و ارائه مقالات علمی مشترک، همکاری در برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت در قالب کارگاه های آموزشی جهت پرسنل طرفین، نشر و چاپ تحقیقات علمی و پروژه های تحقیقاتی، بهره مندی از ظرفیت‌های علمی وکلای واجد شرایط جهت تدریس در دانشگاه بر اساس ضوابط آموزشی دانشگاهی، بهره مندی از امکانات رفاهی، تفریحی و گردشگری کانون و شرکت های وابسته به آن برای افراد معرفی شده از سوی دانشگاه، ارائه خدمات و مجوزهای لازم برای دانشجویان و اساتید، برگزاری نمایشگاه های علمی و پژوهشی مشترک، تعامل و همفکری در زمینه مشکلات و معضلات اجتماعی برنامه ریزی شده که به فضل الهی پس از اجرایی شدن تفاهم نامه، عملی خواهد شد.

    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به شیوه اجرای تفاهم نامه مذکور گفت: برای تحقق همکاری در زمینه های مختلف تحقیقاتی و آموزشی نمایندگان طرفین به منظور بررسی روند اجرایی تفاهم نامه و هماهنگی های لازم عملی، تشکیل جلسه داده و فرصت های پیش رو را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد.

    وی افزود: درصورتی که جهت اجرای هر یک از مفاد تفاهم نامه نیاز به انعقاد قرارداد باشد ضمن رعایت ضوابط داخلی طرفین، کسب مجوزهای لازم  با تسهیل و سرعت لازم اقدامات مقتضی به عمل آمده و به منظور هماهنگی بهتر و پیگیری این تفاهم نامه، حسب نیاز جلسه مشترک با حضور مسئولین و معاونین مرکز و دانشگاه برگزار خواهد شد.

برهانی فر با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای این تفاهم نامه دو سال است گفت: در صورت تمایل و تداوم همکاری های مشترک در خصوص تمدید این تفاهم نامه اقدام خواهد شد.

 حسین تفویضی نیز با توضیحاتی در خصوص خدمات و فعالیت های کانون وکلای دادگستری استان البرز در سطح جامعه بویژه در شرایط خاص کنونی ابراز امیدواری کرد: انعقاد تفاهم نامه هایی از این دست بتواند راهگشای بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه بوده و زمینه ای برای رشد و تعالی دانشگاهیان و کسب مهارت های حرفه ای به منظور اشتغال و کارایی بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی فراهم کند.

در پایان این نشست طرفین پس از امضای تفاهم نامه رسما آغاز همکاری سازمان های متبوع خود را اعلام کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1077052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =