ترور یکی از سرکرده‌های کُرد وابسته به آمریکا در شمال سوریه

چند فرد ناشناس در غرب رقه به یکی از سرکرده‌های برجسته شبه‌نظامیان کُرد حمله کردند و وی را از پای درآوردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، افراد ناشناس شامگاه سه‌شنبه یکی از سرکرده‌های برجسته شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» را ترور کردند.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان کُردی هستند که تحت حمایت آمریکا قرار دارند و بخشهای اعظمی از شمال شرق و شرق سوریه را در اشغال خود دارند؛ مناطقی که بیشترین میادین نفتی سوریه در آن قرار دارد.

منابع نزدیک به نیروهای دموکراتیک به روزنامه فرامنطقه‌ای «العربی الجدید» گفتند که این سرکرده ترور شده، «هاوال مظلوم» نام داشته است.

این منابع خبر دادند، وقتی این سرکرده در کنار رود فرات در منطقه «الحصوه» واقع در غرب رقه حضور داشت، چند فرد ناشناس به وی حمله کردند و بعد از کشتن وی پا به فرار گذاشتند.

به گفته منابع مذکور، در پی این حملات یکی از محافظان مظلوم نیز کشته شد. مظلوم در نهاد موسوم به «شورای نظامی رقه» فعالیت داشته است.

پس از این حمله شبه‌نظامیان کُرد منطقه مذکور را محاصره و چندین جوان را بازداشت کردند. این عناصر، افراد بازداشت شده را متهم به «مزدوری» برای تروریستهای موسوم به «ارتش ملی سوریه» -وابسته به ترکیه- کردند.

این در حالی است که تظاهرات مردمی علیه شبه‌نظامیان کُرد در منطقه شرق سوریه همچنان ادامه دارد. معترضان چند روز پیش با سر دادن شعارهایی، بی‌توجهی شبه‌نظامیان کُرد به بخش بهداشت و درمان را محکوم و تأکید کردند که این مسئله باعث افزایش نگرانی درباره شیوع ویروس کرونا در این منطقه است.

معترضان همچنین شبه‌نظامیان کُرد را متهم به فساد اداری و مالی کردند و بازخواست افراد فاسد را که دارییها را چپاول کرده و منابع این منطقه را به سرقت می‌برند، خواستار شدند.

اخیرا منابع خبری اعلام کردند که نیروهای دمکراتیک سوریه با حمایت آمریکا، فروش نفت مناطق شمال شرق این کشور به تروریست‌های حاضر در شمال و شمال غرب سوریه را مجددا آغاز کرده‌اند

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1077063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =