صنعاء: دولت هادی برای اجرای تبادل اسرا آمادگی ندارد

مسئول پرونده اسرا در دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» برای اجرای توافقنامه ژنو مربوط به تبادل اسرا آمادگی ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در حالی که یک روز به اجرای تبادل اسرا بین دولت نجات ملی یمن و دولت هادی باقی مانده است، «عبدالقادر المرتضی» مسئول پرونده اسرا در دولت نجات ملی یمن گفت که دولت هادی برای اجرای تبادل اسرا آمادگی ندارد.

المرتضی در حساب توئیتری خود نوشت: «تا به الان طرف مقابل (دولت هادی) آماده اجرای توافق نیست، هر از چند گاهی سنگ‌اندازی و بهانه‌تراشی می‌کنند تا معامله را به شکست بکشانند».

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، مسئول پرونده اسرا در دولت نجات ملی یمن همچنین از سازمان ملل خواست تا به این لجاجت و سرسختی دولت هادی پایان دهد.

هنوز دولت هادی به این اظهارات مسئول دولت نجات ملی یمن واکنش نشان نداده است اما «محمد الخضرمی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن روز دوشنبه در گفت‌وگو با «خضر اول عمر» نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن بر تمایل دولت برای اجرای توافقنامه تبادل اسرا با دولت نجات ملی تأکید کرد.

«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن در بیانیه‌ مشترکی با کمیته جهانی صلیب سرخ از توافق دولت هادی و دولت نجات ملی برای تبادل ۱۰۸۱ اسیر خبر داده بود.

در میان این اسرا ۱۵ سعودی و ۴ سودانی نیز به چشم می‌خورد که قرار است ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) انجام شود.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1077073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =