اتحادیه اروپا 6 شخصیت روس را در ارتباط با «ناوالنی» تحریم می‌کند

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که نمایندگان اتحادیه اروپا با تحریم چندین شخصیت و سازمان روس در ارتباط با مسمومیت «الکسی ناوالنی» موافقت کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به خبرگزاری آلمان گفتند که با تحریم ۶ فرد و یک سازمان روسی به دلیل آنچه که مسمومیت «الکسی ناوالنی» چهره مخالف روس توصیف کردند، موافقت کرده‌اند.

از طرف دیگر، یک منبع دیپلماتیک امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «تاس»، گفت که کمیته نمایندگان دائم اتحادیه اروپا امروز با قرار دادن پنج فرد روس در لیست تحریم‌های اروپا به دلیل ارتباط با پرونده مسمومیت ناوالنی موافقت کرده‌اند.

این دیپلمات اروپایی مدعی شد که لیست تحریم‌های اروپا از ۹ شخصیت روس به پنج شخصیت روس کاهش یافته است.

پیشتر، آلمان و فرانسه به اتحادیه اروپا پیشنهاد داده بودند که ۹ نفر را در لیست تحریم‌های مرتبط با ناوالنی قرار دهد اما این منبع اروپایی به تاس گفت: «من می‌توانم تأیید کنم که سفرا (اتحادیه اروپا) در خصوص لیست تحریم‌ اشخاص به دلیل مسموم کردن ناوالنی به توافق رسیده‌اند. این (لیست) شامل پنج نفر می‌شود که نام این افراد بعداً در نشریه رسمی اتحادیه اروپا منتشر خواهد شد».

طبق گزارش خبرگزاری تاس، تمامی افرادی که در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند به مدت یکسال از ورود به اتحادیه اروپا منع می‌شوند و دارایی‌های مالی آنها در کشورهای این منطقه مسدود خواهد شد و این تحریم‌ها در صورت عدم مخالفت دادگاه اروپا قابل تمدید است.

روز دوشنبه هفته جاری، وزرای خارجه اتحادیه اروپا طی نشستی در بروکسل در یک تصمیم سیاسی بر لزوم تحمیل تحریم‌های هدفمند برای حادثه اخیر برای الکسی ناوالنی تأکید کردند که البته پارامترهای خود را در این خصوص اعلام نکردند.

روز گذشته (سه‌شنبه)،  «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی با «سرگئی لاوروف» خواستار تحقیقات کامل و شفاف روسیه در زمینه ماجرای مسمومیت ناوالنی شد.

اتهام‌زنی اتحادیه اروپا به مسکو در شرایطی مطرح می‌شود که مقام‌های رسمی روسیه بارها هر گونه اتهام در خصوص ناوالنی را رد کرده و از آلمان خواسته مدارک خود را در اثبات این ادعا که وی با گاز عامل اعصاب نویچووک مسموم شده است را ارائه کند.

پیشتر پسکوف همچنین در واکنش به اتهام‌زنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) مبنی بر یافت شدن ماده شیمیایی عامل اعصاب در نمونه خون ناوالنی تصریح کرد که روسیه هیچ سلاح شیمایی تولید نمی‌کند.

سخنگوی کرملین نیز با بیان اینکه هنوز اطلاعات رسمی توسط این سازمان درباره پرونده ناوالنی به مسکو ارائه نشده، گفت روسیه به صورت کامل به الزاماتش ذیل معاهده کنترل تسلیحاتی در ممنوعیت ساخت تسلیحات شیمیایی پایبند است.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1077074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =