بایدن با اختلاف 17 درصد از ترامپ پیشی گرفت

تازه‌ترین بررسی‌های روزنامه «گاردین» حاکی از آن است که با ورود رقابت‌های انتخاباتی آمریکا به فاز نهایی، «جو بایدن» با اختلاف 17 درصد از «دونالد ترامپ» پیشی گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در حالیکه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا (۱۳ آبان ۹۹) وارد مرحله نهایی خود می‌شود، نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها و بررسی‌های مؤسسه تحقیقاتی «آپینیوم» که برای روزنامه انگلیسی «گاردین» انجام گرفته، حاکی از آن است که «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها با اختلاف ۱۷ درصد که یک رکورد جدید محسوب می‌شود، از «دونالد ترامپ» پیشی گرفته است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی گاردین حاکی از آن است که ۵۷ درصد از رأی‌دهندگان احتمالی آمریکا اعلام کردند که در روز انتخابات ۱۳ آبان به بایدن رأی‌ می‌دهند و تنها ۴۰ درصد از آنها از ترامپ حمایت کردند.

طبق این گزارش، اختلاف ۱۷ درصدی نظرسنجی گاردین بیشتر از اختلاف نظرسنجی اوایل ماه جاری «سی ان ان» است که در آن بایدن با اختلاف ۱۶ درصد و جلب حمایت ۵۷ درصد از رأی‌دهندگان از ترامپ با حمایت ۴۱ درصدی جلوتر قرار گرفته بود.

در حالیکه تقریباً سه هفته تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است و میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا رأی خود را داده‌اند، برخی جمهوری‌خواهان از شکست در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، سنا و مجلس نمایندگان واهمه دارند به طوریکه «اد رولینز» که به یک کمیته اقدام فوق‌العاده سیاسی طرفدار ترامپ مشاوره می‌دهد به روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گفت: «جو سیاسی رئیس‌جمهور افتضاح است. این یک نبرد دشوار است».

یافته‌های مؤسسه تحقیقاتی «آپینیوم» (Opinium) همچنین نشان می‌دهد که یک ماه پرحجم که شاهد مرگ «روث بیدر گینزبرگ» قاضی دیوان عالی آمریکا، مناظره فاجعه‌بار ترامپ در مقابل بایدن و شیوع کرونا در کاخ سفید و آلوده شدن رئیس‌جمهور آمریکا به «کووید-19» بود، به نفع نامزد دموکرات‌ها تمام شد.

طبق این گزارش، از ماه سپتامبر (ماه گذشته میلادی) تاکنون (ماه اکتبر)، بایدن موفق شد که جایگاه خود را در میان رأی‌دهندگانی که هنوز تصمیم قطعی خود را اتخاذ نکرده‌ بودند، بهبود بخشد و با افزایش ۵ درصدی حمایت این گروه روبرو شود.

جدیدترین بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که حامیان فعلی بایدن نیز افزایش یافته‌اند و تعداد حامیان بایدن که در صدد هستند در انتخابات شرکت کنند از ۷۵ درصد در ماه سپتامبر به ۸۲ درصد در ماه جاری میلادی افزایش یابند.

در حالیکه بایدن تلاش می‌کند از تریبون‌های مختلف بهره گیرد تا به رأی‌دهندگان آمریکایی القا کند که بایدن از زوال عقلی رنج می‌برد اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این لفاظی‌های ترامپ تأثیر چندانی بر نظر رأی‌دهندگان آمریکایی نداشته است.

طبق بررسی‌های فعلی، ۴۸ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی معتقدند که بایدن ۷۷ ساله توانایی ذهنی بهتری در مقایسه با ترامپ ۷۴ ساله دارند و ۴۴ درصد نظر عکس آن را دارند.

بر اساس گزارش گاردین، مؤسسه نظرسنجی آپینیوم حدود دو هزار و سه فرد بزرگسال آمریکایی بین ۱۸ سال به بالا را در بازه زمانی ۸ تا ۱۲ اکتبر (۱۷ تا ۲۱ مهرماه) به صورت آنلاین مورد نظرسنجی قرار داد.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد ۶۲ درصد از آندسته افرادی که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ به نفع ترامپ رأی دادند و تأکید کرده‌اند که اینبار به ترامپ رأی نمی‌دهند، گفته‌اند که مدیریت ترامپ در مهار کرونا، دلیل تغییر رأی آنها است.

از طرف دیگر، ۴۷ درصد از آنهایی که ۲۰۱۶ به ترامپ رأی داده بودند نیز گفتند که شخصیت و رفتارهای ترامپ در تغییر نظر آنها نقش داشته است.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1077080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =