تحقق اهداف انقلاب در گرو میدان داری خواص جامعه است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خواص و نخبگان جامعه میدان داری نکنند و افراد ترسو مسئولیت را برعهده بگیرند، پرچم نظام به زمین خواهد افتاد و دشمنان پیروز خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در دومین روز از نخستین همایش مجازی «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم»  که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهارکرد: ما می‌توانیم از تاریخ 1400 ساله اسلام، درس‌های زیادی بگیریم؛ ما باید ببینیم که چطور می‌شود نزدیک به 70 روز بعد از واقعه غدیر و شهادت رسول الله(ص)، شاهد شرایطی باشیم که تناسب چندانی با منویات رسول خدا نداشته باشد. باید به این سوال جواب دهیم که چرا اهل بیت پیامبر بعد شهادت ایشان، مورد ظلم قرار گرفتند و در نهایت به شهادت رسیدند.

وی افزود: رهبری خوب برای جامعه لازم است اما کافی نیست دوچیز برای سعادت جامعه، در کنار رهبری در حوزه مسائل انسانی لازم است؛ ابتدا نخبگان باید در جهت پیشبرد اهداف نظام اسلامی سینه سپر کنند و زبان گویشان، ابهامات را رفع موانع رسیدن نظام اسلامی به اهدافش را برطرف کنند. پس از آن نیز حمایت‌های عموم مردم، امکانی را فراهم می کند که اهداف نظام به خوبی محقق شود.

زاکانی ادامه داد: میدان داری خواص جامعه موجب شد که در سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی، شاهد موفقیت‌های متعدد باشیم. اما در سال‌های پایانی جنگ، دچار مشکلاتی شدیم که رهبری فعلی جامعه که آن روز رئیس جمهور بود، به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند تا مشکلات را برطرف کنند. اگر خواص و نخبگان جامعه میدان داری نکنند و افراد ترسو مسئولیت را برعهده بگیرند، پرچم نظام به زمین خواهد افتاد و دشمنان پیروز خواهند شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران اسلامی، پرچم و نماد تحقق اهداف انقلاب اسلامی است؛امروز رهبر انقلاب که بعد از امام(ره) این پرچم را برافراشته نگه داشت، زبان زد خاص و عام است. نخبگان جامعه، همواره مسیرهایی را برای پیشرفت انتخاب کرده‌اند که ایستایی قابل توجهی را در مقابل دشمنان ایجاد کرده است. امروز اگر تلاش‌های خودمان را به تحقق اهداف انقلاب اسلامی معطوف کنیم، برای آینده الگوهای خوبی را به یادگار خواهیم گذاشت و میراث موفقی را برای آیندگان می‌گذاریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در تاریخ انقلاب هرکجا به اسلام عمل کرده‌ایم، از رهبری تبعیت داشته‌ایم و به مردم خدمت کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم. اما هر زمان که به نفع خود و گروهمان فعالیت کردیم، موفق نبوده‌‎ایم و ضربه خورده‌ایم. ما باید از تاریخ عبرت بگیریم و اشتباهاتمان را تکرار نکنیم. اگر در راستای تحقق اهداف انقلاب فعالیت داشته باشیم، جامعه‌ای نمونه خواهیم داشت که موجب سربلندی ایران اسلامی و رضایت رهبر انقلاب خواهد شد. این موضوع، سلامت، رفاه و پیشرفت را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077096

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =