اتحادیه اروپا، از روی نفاق و تحریف تصمیم نگیرد

وزارت خارجه سوریه اقدام شورای اتحادیه اروپا در تمدید تحریم‌های خود علیه این کشور را محکوم کرد و آن را، تلاشی برآمده از نفاق و دنباله‌روی این اتحادیه از آمریکا دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، وزارت خارجه سوریه اقدام شورای اروپا در تمدید تحریم‌ها علیه این کشور را محکوم کرد و گفت که این اقدام این اتحادیه بر پایه نفاق و تحریف صورت گرفته است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) چهارشنبه به نقل از منبعی در وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد که دمشق این اقدام شورای مذکور را محکوم می‌کند.

شورای اتحادیه اروپا دوشنبه این هفته به بهانه توسعه و گسترش سلاح‌های شیمیایی در سوریه، تحریم‌های خود علیه برخی از نهادها و شخصیت‌های سوری را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

منبع مذکور در وزارت خارجه سوریه در این باره گفت: «بیانیه شورای اتحادیه اروپا بر پایه نفاق و تحریف که همان تداوم حمایت از حملات و دشمنی با سوریه است، ارائه شده است».

این منبع گفت که اتحادیه اروپا از ابتدای جنگ تروریسم علیه سوریه تا به امروز به این نوع اقدامات متوسل شده و از پرونده سلاح شیمیایی به عنوان بهانه‌ای برای تداوم دروغ‌پراکنی علیه سوریه استفاده کرده است.

منبع وزارت خارجه سوریه گفت: «سوریه تأکید دارد که بیانیه مذکور بار دیگر عدم اعتبار و صداقت شورای اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد و در راستای و چهارچوب مماشات سیاست‌های این شورا با اقدامات یک‌جانبه ایالات متحده آمریکا علیه مردم سوریه است».

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «سوریه بارها و بارها تأکید کرده است که استفاده از سلاح‌های شیمیایی را اقدامی غیراخلاقی می‌داند و آن را در هر مکان و تحت هر شرایطی که باشد محکوم کرده و علیه آن می‌ایستد و تأکید دارد که در راستای پایبندی خود به تعهداتش با سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی، هیچ گونه سلام شیمیایی ندارد».

انتهای پیام/

کد خبر: 1077136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =