رعایت ۴۳درصدی اصول بهداشتی در دوران کرونا

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به استقبال مردم از ماسک گفت: ۴۳درصد مردم کلیه اصول بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مسعود مردانی در مصاحبه با برنامه "صبح وگفتگو" با اشاره به اینکه عادت کرده‌ایم کاسه‌ها را بر سر مردم خراب کنیم، گفت: مسئولان در ابتلای بیشتر جامعه به کرونا مقصر هستند و در روند رو به افزایش بیماری تاثیر دارند.

مردانی با بیان اینکه در مهر و شهریور چند تعطیلات تجمیعی داشتیم که مطالعات نشان می‌داد سفرها از دلایل افزایش ابتلا بود، خاطرنشان کرد: روز گذشته در کمیته بیانیه‌ای صادر و تاکید کردیم برای جلوگیری از این سفرها قانون وضع شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مردم از ماسک استقبال کرده‌اند ولی اجرای تمامی پروتکل‌های بهداشتی ضعیف تر از استفاده از ماسک است، افزود: فقط ۴۳درصد مردم کلیه اصول بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت می‌کنند.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به مشکلات حمل و نقل عمومی در دوران کرونا اظهار کرد: بسیاری از افراد که وارد مترو می‌شوند حتی ماسک ندارند و این فاجعه است.

مردانی گفت: برخی خانواده‌ها برای خرید ماسک مشکل دارند؛ این خانواده اجاره خانه و خرج معاش دارد و باید الکل و ژل و ماسک هم بخرد و این هزینه‌ها غیر قابل تحمل است.

وی افزود: دولت باید این واقعیت را بپذیرد که کرونا تا یکسال آینده با ماست پس باید در راستای بهتر شدن اوضاع به مردم کمک کنیم.

مردانی خاطرنشان کرد: دولت باید برای برخی خانواده‌ها سوبسید در نظر گیرد؛ ما نیز پیشنهاد دادیم ۵۰هزار تومان برای افرادی که ماسک نمی‌زنند، جریمه در نظر بگیریم و پول را به وزارت بهداشت دهند و همچنین پیشنهاد کردیم جریمه‌ای را برای مسافرت‌های غیر ضرور در نظر گیرند و پول آن را در صندوقی جمع کنیم و واکس رایگان و واکسن آنفولانزای رایگان بدهیم.

کد خبر: 1077139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =