تجلیل از دانشجویان روشندل دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس

به ابتکار حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد بندرعباس به مناسبت روز جهانی عصای سفید از دو دانشجوی روشندل این واحد دانشگاهی تجلیل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان هرمزگان دراین مراسم گفت: اکنون که درآستانه روزجهانی عصای سفید، روزی که بنام پرچم استقلال روشندلان نامگذاری شده هستیم شایسته است همت واراده روشندلان فرهیخته دانشگاهی راستوده و از آنان به عنوان الگویی برای سایر جوانان و دانشجویان یاد کنیم.

احسان کامرانی افزود: از آن جایی که نابینایی و کم بینایی، در بسیاری از موارد به دلیل عدم دسترسی اطلاعات دقیق  و کم اطلاعی ازتوانایی های این قشر از سوی مردم، به ویژه مردم روستاهای دورافتاده ومناطق محروم است، اطلاع رسانی مردم از طریق دانشگاه ها بعنوان مرکز علمی و رسانه ها، مطبوعات، مراکز بهزیستی و خانه های بهداشت روستاها اهمیت بسیاری دارد.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی این مسئله مهم در جامعه عنوان کرد: اساتید، مسئولان و فرهیختگان دانشگاهی مردم را به یادگیری این مسائل ترغیب کنند؛ زیرا هزینه پیش گیری برای دولت و خانواده ها، بسیار کم تر از هزینه خدمات بعدی به نابینایان و کم بینایان خواهد بود و ما باید از پتانسیل این قشر بااستعداد جامعه در راه اعتلای جامعه دانشگاهی و با هدف خدمت به نظام مقدس جمهوری بتوانیم بیشتر بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: نابینایان، حق بهره‌گیری از کلیه‌ امکانات رفاهی معمول در جامعه را دارند و باید به قوانین مصوب ویژه معلولان عمل شود تا آنان نیز بتوانند توانمندی‌های خود را به منسه ظهور برسانند
رئیس انجمن نابینایان استان هرمزگان که خود یکی از روشندلان بود نیز با اشاره به خدماتی که این کانون به نابینایان ارائه می‌دهد، اظهار داشت: استان هرمزگان حدودا 6 هزار نابینا دارد که ازاین تعداد 20 نفر در دانشگاههای استان هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.

وی تاکیدکرد: این اولین بار است که در یک مجموعه دانشگاهی و فرهنگی از روشندلان  همزمان با بزرگداشت روزجهانی عصای سفیدتجلیل می شود.

محمدجاودان با بیان این که در اکثر ادارات، پارکها و معابر سختی رفت و آمد نابینایان را از فعالیت اجتماعی دور گذاشته است، افزود: متأسفانه در اکثر مکان های استان هرمزگان  مناسب سازی ویژه نابینایان نشده و بسیاری از آن‌ها با مشکل تردد روبه رو هستند.  در دانشگاه ها و مراکز علمی مناسب سازی فضای کتابخانه و محوطه وکلاسها ازمطالبات روشندلان از مسئولین دانشگاه  است.

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس  در این مراسم گفت: بدون تردید روشندلان زلال شعور و صفای فطرت خدایی هستند که جلال و جمالِ جهاندار جان آفرین را می نگرند و تپیدن قلب زندگی و زدن نبض طبیعت را احساس می کنند.

محمودصباحی زاده افزود: شما دانشجویان خوش سیرت و برجسته ای که می توانید با چشم لامسه خود با همه کس و همه چیز سخن بگویید و حتی می توانید با تعمّق در گردش حکیمانه چرخ روزگار، به میهمانی همه نشانه های خلقت  بروید و الگوی امید آفرین سایردانشجویان باشید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1077147

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =