محتوا و شیوه‌های تدریس باید نوآورانه‌ و اثربخش باشد

مسئول‌ نهاد رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی گفت: محتوا و شیوه‌های تدریس باید نوآورانه‌، جذاب  باشد به‌طوری‌ که اثربخشی آن  بین دانشگاهیان مشهود و ملموس باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام محمد شریفانی  در جلسه هم‌اندیشی استادان گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با توجه به رسالت خطیر استادان گروه معارف در ترویج و اشاعه فرهنگ اسلامی و انقلابی گفت: استادان گروه معارف باید آرامش حقیقی در پرتو قرآن داشته باشند تا بتوانند به رسالت خود عمل کنند.

وی با تاکید بر به‌کارگیری استادان مجرب و صلاحیت‌دار در امر آموزش افزود: استادان باید بتوانند بر اساس زمان و مکان با بهره‌گیری از روش‌های نوین، دانشجویان به‌ویژه‌ جوانان را در مسیر اسلام و انقلاب قرار دهند.

این مسئول با برشمردن شاخص‌های یک استاد موفق عنوان کرد: پشتوانه خدایی‌داشتن، تواضع‌، نوآوری‌، نظم و ثبات، همسانی گفتار و کردار، دوری از تکرار ملال‌آور، اثربخشی و آرامش از مولفه‌های یک استاد موفق در امر تدریس است.

مسئول‌ نهاد رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی‌ با بیان اینکه استاد باید با تکیه بر خدا و اندیشه سالم در کلاس درس حاضر شود، اظهار کرد: اگر استادان با چنین نگاهی در دانشگاه حضور یابند بدون‌تردید می‌توانند به‌خوبی رسالت خود را که همان تربیت نیروی مومن و انقلابی در دانشگاه است انجام دهند.

شریفانی‌ با بیان اینکه استادان باید باتواضع باشند، گفت: استاد باید با گشاده‌رویی و تکریم دانشجویان فضای کلاس را طوری‌ رقم بزند که دانشجویان و مخاطبان آن شیفته مباحث آن شوند.

وی با تاکید بر استفاده‌ نکردن‌ از روش‌های منسوخ و ملال‌آور در امر تدریس افزود:  محتوا و شیوه‌های تدریس باید نوآورانه‌، جذاب  باشد به‌طوری‌ که اثربخشی آن  بین دانشگاهیان مشهود و ملموس باشد.

در ابتدای این جلسه مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان  با تشریح برنامه‌ها و عملکرد این نهاد در استان  گفت:  دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان با دارا بودن بیش از نصف جمعیت دانشجویی  به‌عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری در استان مطرح است.

حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی افزود: کمبود اعضای هیئت علمی گروه معارف اسلامی یکی از دغدغه‌های این دانشگاه در استان است که امید است با مساعدت و پیگیری‌های مسئولان بتوانیم  با  افزایش ظرفیت اعضای هیئت‌ علمی در این رشته خدمات موثری در امر تدریس ارائه دهیم.

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1077151

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =