برگزاری نشست مجازی «شعر و ادبیات فارسی از نگاه ایران شناس ژاپنی»

نشست مجازی «شعر و ادبیات فارسی از نگاه ایران شناس برجسته ژاپنی» به مناسبت سالروز بزرگداشت حافظ با سخنرانی و ارائه مطالب متنوع توسط یکی از برجسته ترین شخصیت های ایران شناس ژاپنی از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، در ادامه سلسله نشست های تخصصی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن و در راستای معرفی فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، نشست مجازی "شعر و ادبیات فارسی از نگاه ایران شناس برجسته ژاپنی" به مناسبت سالروز بزرگداشت حافظ با سخنرانی و ارائه مطالب متنوع توسط یکی از برجسته ترین شخصیت های ایران شناس ژاپنی برگزار می شود.  

دراین نشست تخصصی خانم پروفسور امیکو اوکادا ایران شناس برجسته ژاپنی و استاد بازنشسته دانشگاه مطالعات توکیو که بیش از 50 سال در زمینه ایران شناسی و زبان و ادبیات فارسی تلاش نموده و آثار ماندگاری را از خود بر جای گذارده است، در خصوص شعر و ادبیات فارسی مطالبی را ارائه می‌کند. 

پروفسور امیکو اوکادا یکی از برجسته ترین شخصیت های ایران شناس ژاپنی است که نقش مهمی در معرفی متون ادبی ایران در این کشور در 50 سال گذشته داشته است و آثار متعددی نیز از وی به چاپ رسیده که از جمله انان می توان به خسرو و شیرین، لیلی و مجنون، ویس و رامین ، اساطیر ایرانی، داستان اسکندر را برشمرد و اخیرا نیز کتاب "کشور سخن، من و ایران" یا "قلب ایرانی" در سال 1398 از وی به چاپ رسیده که به دلیل اتمام نسخه های این کتاب در بازار کتاب ژاپنف چاپ دوم و مجدد آن در دست انجام است. 

رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن در جشن نوروز سال 1397 و در جمع تعداد زیادی از میهمانان ایرانی و ژاپنی، از این شخصیت تجلیل نمود و نماهنگی نیز از زندگی و آثار وی تهیه و منتشر نمود ضمن آن که پروفسور اوکادا در سال 198 نیز بخشی از کتابخانه ایران شناسی خود را که حاوی کتب ارزشمند حاصل چندین دهه تلاش وی در این زمینه می باشد نیز به رایزنی فرهنگی اهداء کرد. 

گفتنی است این نشست روز یکشنبه ۲۷ مهر ۹۹ (۱۸ اکتبر) ساعت ۱۵ به وقت توکیو (۱۱:۳۰ به وقت تهران( در فضای مجازی زوم برگزار خواهد شد. 

برای ورود به برنامه می توانید از لینک زیر در صفحه مرورگر (https://us02web.zoom.us/j/84868094209?pwd=K3hqK3Jhai83bWJBVGtOeitsWHRBQT09) خود استفاده کنید و یا در اپلیکیشن موبایلی یا کامپیوتری زوم، کد شناسه زیر را وارد نمائید: 
Meeting ID: 848-6809-4209 
 اطلاعات به زبان ژاپنی در پایگاه اطلاع رسانی ژاپنی رایزنی فرهنگی به آدرس http://bit.ly/IranbunkaS33 در اختیار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =