توسعه واحدهای برون‌مرزی دانشگاه آزاد در کشورهای آسیای‌ میانه

قائم مقام معاون امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در این معاونت  دانشگاه حول سه محور اساسی فعالیت خود را ادامه می دهد، تاکید کرد: در نظر داریم که واحدهای برون‌مرزی را در کشورهای آسیای‌ میانه توسعه‌ دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عباس گنجی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی‌ با یادآوری فعالیت‌های  دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد:  براساس آخرین آمار درباره‌ وضعیت این نهاد علمی‌ در زمینه انتشار در مجلات، این دانشگاه بر اساس آخرین آمار دارای ۳۶۹ واحد دانشگاهی،  ۱۱۶ مرکز فنی‌وحرفه‌ای، ۷۳۷ مدرسه، ۲۲۲ مرکز پیش‌دبستانی و دبیرستان است.

وی افزود: از این تعداد دانشکده‌ها و مجموعه‌های وابسته به پزشکی و پیراپزشکی ۱۳۳ باب هستند، تعداد ۱۰ بیمارستان و ۷۶۵ تخت بیمارستانی وجود دارد که به امر آموزش و ارائه‌ مبادرت‌ می‌ورزند.

قائم مقام معاون امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی اعضای هیئت علمی این دانشگاه را  ۲۳ هزار و ۲۳۰ نفر تمام وقت و ۴۴ هزار و ۶۸۴ نفر حق‌التدریس و مدعو برشمرد و گفت: این دانشگاه دارای ۶ میلیون و دویست و هفت هزار و ۴۳۵ فارغ‌التحصیل و ۲هزار و۱۵ اختراع در رشته‌های مختلف  تحصیلی و هزار و  ۳۰۸ رشته تحصیلی است.

گنجی‌ بیان‌ کرد: از مجموعه یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر  دانشجو شاغل به تحصیل حدود ۱۸‌هزار نفر از آنان‌ دانشجویان غیرایرانی هستند.

وی با بیان اینکه پذیرش کنکور در سال گذشته ۴‌هزار نفر در بخش دانشجویان غیرایرانی بوده است، ادامه داد: با احتساب۶ هزار نفری که تاکنون پذیرش شدند دانشجویان غیرایرانی‌ تقریباً یک و نیم برابر می‌شود.

فعالیت امور بین‌الملل دانشگاه آزاد حول‌ سه‌محور

قائم مقام معاون امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در این معاونت  دانشگاه حول سه محور اساسی فعالیت خود را ادامه می دهد، تاکید کرد: در نظر داریم که واحدهای برون‌مرزی را در کشورهای آسیای‌ میانه توسعه‌ دهیم.

این مسئول‌ یادآور شد: بخش دوم شامل تفاهمات و ارتباطات علمی و آکادمیکی است که با دو وزارتخانه بهداشت و علوم در حوزه بین‌الملل انجام می‌شود و اینکه مطالعات و همکاری‌های مناسبی داشته باشند مناسب به نظر می‌رسد.

گنجی‌ با تاکید براینکه برای ارتباط بیشتر با سایر کشورها یک تیم تحقیقاتی باید  مطالعات لازم را در این زمینه داشته باشد که با کدام کشورها می‌توان ارتباط بیشتر علمی داشت، افزود: محور  سوم درمورد جذب و  آموزش دانشجو است که ما در این حوزه چند وظیفه اساسی را پیگیر هستیم و یکی از آنها جذب و پذیرش، دوم خدمات کنسولی و دیگری خدمات رفاهی فرهنگی و دانشجویی است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش جذب، آموزش و پژوهش باید سعی کنیم جذب حداکثری را مبنا قرار دهیم، البته باید سعی کنیم به صورت هدفمند آنهایی که جذب می‌شوند از قبل ظرفیت‌شناسی و  افراد ارزشی و موثر معرفی شوند.

این‌ مسئول در دانشگاه آزاد اسلامی با توجه‌ به نبود محدودیت در این زمینه اظهار کرد: روند پذیرش را تسهیل کردیم و اولویت هم برای ما کشورهای همسایه، مسلمان، دوست و بعد کشورهای یگر است.

قائم مقام معاون‌ امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در بخش پژوهش  دانشجویان غیر ایرانی باید به آورده‌ها و محتواها و آنچه به‌عنوان تالیفات دانشجویان هست حساس باشیم و  به‌ویژه در تنظیم مقالات و پایان‌نامه‌ها و موضوعات دقت کنیم.

گنجی تاکید کرد: وقت دانشجویان بین‌المللی را باید در نظر گرفت و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن فضایی را فراهم کنیم که این دانشجو درس خود را بخواند و فارغ التحصیل شود.

آموزش ارزش‌های ایرانی اسلامی‌ به دانشجویان مهمان

وی با بیان اینکه بحث فرهنگی و اجتماعی از دیگر موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود، گفت: بهتر است به این دانشجویان مبانی فرهنگی، آداب و رسوم و ارزش‌های اسلامی و دینی و اجتماعی کشورمان را بشناسانیم.

این‌ مسئول دانشگاه آزاد اسلامی بر تهیه  پیوست فرهنگی تاکید کرد و گفت:  ما به دانشگاه‌هایی که در این زمینه فعال هستند ابلاغ کردیم کارشناس کنسولی، آموزش و... ببینند و هرکدام برای دانشجویان خارجی پیوست خاص خود را داشته باشد و برای هرقسمت برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شود.

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1077159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =