برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه تشریح شد/ ارسال 100 اثر به جشنواره «از حماسه تا حماسه»

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: هم‌اکنون تمرکز اصلی ما برروی جشنواره از حماسه تا حماسه است تا استادان، کارکنان و دانشجویان در این جشنواره سهیم باشند،خوشبختانه استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمده تا جاییکه قریب به ۱۰۰ اثر از قبیل کلیپ، تولید محتوا، دلنوشته و آثار هنری به جشنواره ارسال شده است.

مریم اسلام‌پناه معاون فرهنگی دانشجویی   دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی، اظهار کرد: در راستای رسیدن به اهداف عالی در حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ما برنامه‌های مختلفی را اجرا و در دستور کار قرار دادیم. با توجه به شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن فعالیت‌ها از ابتدای سال تا به امروز بیشتر فعالیت‌ها را به صورت مجازی انجام دادیم.

وی برگزاری فعالیت‌های فرهنگی از جمله مسابقات قرآنی با موضوع معنویت، ارتباط با خدا، پخش کلیپ‌ با حضور استادان در حوزه معرفت شناختی، اخلاق،  قرآن و عترت و نیز برگزاری مسابقه دلنوشته با موضوع ادعیه، مناسب‌ها و مناجات‌های ماه مبارک رمضان و شعبان، برگزاری مسابقه عکاسی، خطاطی و طراحی با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی در زمان قرنطینه خانگی، جشنواره توانمندی در قرنطینه پیشنهاد روش‌ها و راهکارها و توانمندی‌های علمی و مهارتی، برگزاری مسابقات روزانه تفسیر قرآن کریم با عنوان سوره مبارکه شوری در فضای مجازی به همراه اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان را از برنامه اجرایی در حوزه فرهنگی نام برد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، تولید محتوا، برگزاری برنامه‌های مختلف در اینستاگرام با مشارکت فعال دانشجویان را از دیگر برنامه‌های اجرایی در این حوزه یاد کرد و گفت: با توجه به ابلاغیه معاونت فرهنگی ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ۵ کانون‌ فرهنگی(در قالب کانون‌های قرآن، عترت، خیرین، هنر، مهدویت و رضوی) را  فعال کردیم به طوریکه قبلا این کانون‌ها فعال نبودند و این کانون‌ها را بعد از مهندسی با عضوگیری جدید فعال کردیم. علاوه براین رزمایش کمک مومنانه را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در شرایط موجود در دستور کار قرار دادیم به گونه‌ای که در ماه رمضان نزدیک به ۱۷ میلیون مواد غذایی به صورت بسته‌بندی در اختیار خانواده‌های دانشگاه آزاد اسلامی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دادیم. در مرحله دوم با کمک بسیج دانشجویی کمک مومنانه را دوبار شروع کردیم به طوری که غذای گرم و دستکش و ماسک را در مناطق نیازمند توزیع کردیم. همچنین همزمان با شروع سال تحصیلی جدید برای ۲۰۰ خانوار نوشت‌افزار تهیه کردیم.

اسلام‌پناه در ادامه برگزاری کارگاه مجازی تفسیر سوره مبارکه شوری در ماه مبارک رمضان، بارگذاری فایل آموزشی قرآن کریم به‌صورت روزانه در کانال‌های حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی، روخوانی قرآن کریم هر روز یک حزب در فضای مجازی، برگزاری مسابقات مفاهیم و حفظ سوره مبارکه شوری در فضای مجازی، برگزاری مراسم شب‌های قدر در دانشگاه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از دیگر برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه مطرح کرد.

وی با تأکید به دستور فرزاد جهان‌بین در رابطه با برگزاری پرشور جشنواره از حماسه تا حماسه، افزود: هم‌اکنون تمرکز اصلی ما این جشنواره است تا استادان، کارکنان و دانشجویان در این جشنواره سهیم باشند، خوشبختانه استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمده تا جاییکه قریب به ۱۰۰ اثر از قبیل کلیپ، تولید محتوا، دلنوشته و آثار هنری به جشنواره ارسال شده است و درصدد هستیم که به صورت گسترده به این موضوع بیشتر بپردازیم.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، با اشاره به اینکه با اداره مواد مخدر مذاکراتی را انجام دادیم تا کارگاه‌هایی را به صورت مجازی برای کارکنان و استادان داشته باشند، گفت: تشکیل کارگروه آسیب‌های اجتماعی را در برنامه کاری خود قرار دادیم که این کارگروه‌ها در رشته‌های روانشناسی، علوم تربیتی، حقوق و مشاوره برگزار می‌شود. ما برای هر چه باشکوه برگزار کردن این کارگروه‌ها از استادان با تجربه بهره گرفتیم. همچنین از استانداری، آموزش و پرورش و فرمانداری درخواست کردیم که کارگروه آسیب‌های اجتماعی به ما بپیوندند تا علاوه بر برخورداری از اعتبارات استانی دستاوردهای پژوهشی را به ما منتقل کنند.

وی برگزاری مسابقه مقاومت در هفته دفاع مقدس و برگزاری برنامه‌های مختلف در مزار شهدای گمنام، تجلیل از استادان و ایثارگران در هفته دفاع، تجلیل از خانواده شهدا و تجلیل از ستادهای شاهد برتر استانی را از دیگر فعالیت اجرایی شده این واحد دانشگاهی عنوان کرد.

اسلام‌پناه، تشکیل کارگروه با حضور استادان و دانشجویان در فضای مجازی در جهت تولید محتوا، برگزاری جشنواره از حماسه تا حماسه، برگزاری هفته فناور با رویکرد فرهنگی و پژوهشی را از عمده برنامه‌های اولویت‌دار این واحد دانشگاهی تا پایان سال‌جاری برشمرد و گفت: امیدواریم این برنامه‌ها  منجر به صنایع خلاق و تولید محتوای فرهنگی شود.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم که در آینده بیشتر روی کیفیت و محتوا کار کنیم تا تولید محتوای فرهنگی غنی در این حوزه داشته باشیم تا آنها را به سمت صنایع خلاق سوق دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =