رشد آثار ارسالی به جشنواره فانوس

انسیه شاه حسینی گفت: سطح کیفی جشنواره چهارم فانوس نیروهای مسلح به همراه افزایش تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده که نشان از توجه و اقبال نیروهای مسلح به آثار هنری و نمایشی دارد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، انسیه شاه حسینی از کارگردانان برجسته کشور و داور بخش فیلم و آثار مستند چهارمین جشنواره فانوس نیروهای مسلح، گفت: آثار رسیده به چهارمین جشنواره فانوس نیروهای مسلح هم از نظر کیفیت و هم تعدا آثار ارسالی، رشد قابل توجهی داشته و هدفمندتر بود که نشان از توجه مسئولان هنری و فرهنگی نیروهای مسلح به این بخش و نیز اقبال هنرمندان نیروهای مسلح نسبت به فیلم و دیگر آثار هنری دارد.

شاه حسینی در ادامه با بیان موضوعی بودن جشنواره¬هایی مانند فانوس، افزود: اینگونه جشنواره ها نیاز به حمایت و هدایت دارند تا بتوانند از طریق هدفی که دنبال می¬کنند جریان¬ساز باشند.

وی در ادامه گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیروهای مسلح و سازمان  هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بعنوان متولی اصلی اینگونه فعالیتها در نیروهای مسلح باید با یک هدف¬گذاری درست و بلندمدت، از هنرمندان این عرصه حمایت لازم را داشته و آنها را در جهت اهداف مدنظر هدایت کنند.

این کارگردان سینما، آموزش فیلم¬نامه نویسان و فیلم سازان، شناسایی و حمایت نیروهای علاقهمند و راهنمایی این نیروها را سه رکن و اصل اساسی در ارتقای سطح کیفی آثار هنری دفاع مقدسی دانست و افزود: اینکه جشنواره فانوس بدون وقفه و تعطیلی در هشت سال گذشته برگزار شده و امسال چهرامین دوره آن انجام می شود جای خوشحالی دارد و نشان از توجه متولیان این امر در نیروهای مسلح دارد.

شاه حسینی با توجه به جریان¬سازی جشنواره هایی مانند فانوس تصریح کرد: این جریان اگر ادامه پیدا کند، فیلم¬سازان خوبی می¬توانند به بدنه سینما تزریق شوند و فرهنگ حاکم بر سینمای دفاع مقدس را رشد و ارتقا بدهند.

وی در پایان گفت: من بعنوان کسی که سال‌ها است در حوزه سینما و هنرهای نمایشی فعالیت می‌کنم به آینده این جشنواره و اثرات فرهنگی که بر بدنه سینما و جامعه می‌گذارد بسیار امیدوارم و به مسئولین و متولیان این جشنواره توصیه می‌کنم از این جشنواره حمایت لازم را داشته باشند.    

گفتنی است مراسم اختتامیه و تقدیر از آثار برگزیده چهارمین جشنواره فانوس نیروهای مسلح 11 آبان به صورت ویدئو کنفرانس و مجازی در شهر شیراز برگزار میشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =