کرونا برنامه‌های قدیمی‌ترین ارکستر نیویورک را لغو کرد

ارکستر فلارمونیک نیویورک برای اولین بار در تاریخ صدوهفتادوهشت‌ساله فعالیت خود، یک فصل کامل از اجراهایش را به دلیل شیوع کرونا لغو کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، از خبرگزاری آسوشیتدپرس، متولیان ارکستر فلارمونیک نیویورک، قدیمی‌ترین گروه ارکستر کلاسیک آمریکا، از لغو تمام اجراهای فصل ۲۱-۲۰۲۰ این ارکستر به دلیل تداوم بحران شیوع کرونا خبر دادند.

ارکستر فیلارمونیک نیویورک از ۱۰ مارس (۲۰ اسفند ۹۸) تاکنون هیچ اجرایی نداشته است؛ دهم ژوئن (۲۱ خرداد) متولیان این ارکستر از لغو کنسرت‌های پاییزی این مجموعه در فصل ۲۱-۲۰۲۰ خبر دادند و ابراز امیدواری کردند اجراها از ۶ ژانویه (۱۷ دی ۹۹) از سر گرفته شود اما در نهایت سه شنبه گذشته (۲۲ مهر) تمام اجراها به دلیل شیوع کرونا تا ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۳ خرداد ۱۴۰۰) متوقف شد.

دبورا بوردا رئیس ارکستر فیلارمونیک نیویورک با اعلام این خبر اذعان کرد لغو اجراهای این ارکستر در دوره شیوع کرونا، ۱۰ میلیون دلار به بودجه ۸۷ میلیون دلاری این مجموعه در سال ۲۰۲۰-۲۰۱۹ و ۲۰ میلیون دلار به بودجه سال ۲۱-۲۰۲۰ آن ضرر زده است.

بوردا کمک‌های مالی جمع‌آوری شده را برای جبران این خسارت سنگین ناکافی دانسته و می‌گوید:در پی کاهش محسوس درآمد این ارکستر معروف، تعداد نیروهای آن به نصف کاهش پیدا کرده و به حدود ۷۰ نفر رسیده است و نوازندگان تنها ۷۵ درصد از مبلغ حقوق پایه خود را دریافت می‌کنند.

ارکستر فلارمونیک نیویورک تنها قربانی کرونا نیست. کمتر از یک ماه پیش، تالار اپرای متروپولیتن نیویورک نیز تمام اجراهای فصل ۲۱-۲۰۲۰ خود را به دلیل شیوع این ویروس لغو کرد و لیگ برادوی از تمدید تعطیلی پایتخت تئاتر جهان تا ۳۰ مه ۲۰۲۱ (۹ خرداد ۱۴۰۰) خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =