میراث کارلوس، ماندگار تر از همیشه

دوران هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان توسط کارلوس کی روش با انتقال ستاره‌های ایرانی به فوتبال اروپا همراه شد که دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)- علیرضا بابک؛ روزی که کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی ایران را به عهده گرفت تعداد لژیونر های ایرانی به انگشت های یک دست هم نمی رسید و اوضاع فوتبال ایران رو به زوال بود. اما او با ایجاد یک ذهنیت درست و عملکرد فوق العاده ملی پوشان ایران را به سمت لژیونر شدن هدایت کرد. او معتقد بود یک جلسه تمرین با تیم های اروپایی به مراتب با ارزش تر از حضور در تیم های درجه یک لیگ برتر کشور است و توانست ملی پوشان را مجاب به خروج از مرز های کشور کند. انتخاب‌های سختی که راحت طلبی را از یوزهای ایرانی گرفت و سخت کوشی و تلاش را به آنها هدیه داد.

در زیر به شرح حال ۷ لژیونر برتر کشورمان در دوران کارلوس کیروش خواهیم پرداخت.

۱. سردار آزمون:

کارلوس اجازه نداد او حتی به صورت قرضی به لیگ برتر بازگردد و او را مجاب به جنگیدن برای جایگاهش در روستوف کرد. سخت کوشی سردار بیشتر شد و پس از یک فصل فوق العاده در روستوف راهی لیگ قهرمانان اروپا شد. گل بی نظیری که او در خانه تیم دوم شهر مادرید به ثمر رساند پل موفقیت او بود. پس از مدتی راهی روبین کازان شد و عدم موفقیت در این تیم باعث شد دوباره به روستوف بازگردد. ناامید نشد و با تلاش بیشتر راهی تیم اول روسیه شد.
زنیت سن پترزبورگ!
سردار کار سختی در تیم اول این کشور داشت اما پسر با استعداد ایرانی راه خود را پیدا کرد تا جایی که فصل گذشته عنوان آقای گلی لیگ روسیه را کسب کرد.
این پایان کار نیست و هواداران ایرانی منتظر انتقال او به معتبر ترین لیگ های اروپا و درخشش ادامه دار او هستند.

۲. مهدی طارمی:

پسر بوشهری برای لژیونر شدن سختی های زیادی کشید. او یک بار کوچ ناموفق به سمت ترکیه داشت و قبل از اینکه حتی پیراهن ریزه اسپور را به تن کند همراه با رامین رضاییان دوباره به کشور بازگشتند.

بازگشت او طولانی نبود و پس از گذشت یک فصل راهی ریو آوه در کشور پرتقال شد. انتقال او به پرتقال چشمگیر نبود اما کارلوس را راضی کرده بود. سخت کوشی او باعث شد پس از یک فصل جایگاه خود را در این تیم پیدا کند و در فصل دوم عنوان آقای گلی را کسب کند. حتی وجود کمک داور ویدیویی هم نتوانست مانع از پنالتی گرفتن های او شود تا در پرتقال همه بدانند او پنالتی گیر ترین بازیکن جهان است. انتقال به پورتو باورنکردنی بود. او توانست راهی تیم اول پرتقال شود تا حالا در این فصل در جستجوی درخشش در لیگ قهرمانان اروپا باشد.

۳. علیرضا جهانبخش:

کمتر کسی باور می کند از داماش گیلان لژیونر شوی..اما او خیلی زود راه درست را پیدا کرد و هلند را انتخاب کرد. علیرضا راهی نایمخن شد و توانست با این تیم راهی اردیویسه هلند شود. پس از آن در انتقالی مناسب راهی آلکمار یکی از ۳ تیم مطرح هلند شد و ۵ فصل را کنار آن ها بود.
او به یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ آلکمار تبدیل شد و در آخرین فصل خود در آلکمار توانست عنوان آقای گلی این لیگ معتبر را کسب کند و به فکر انتقالی بزرگ‌ تر افتاد.
حضور در لیگ برتر جذاب ترین اتفاق ممکن بود.
برایتون مقصد بعدی پسر رودباری شد. او در برایتون هنوز هم نتوانسته روزهای خوش آلکمار را تکرار کند و تنها دلیل آن لج بازی های تمام نشدنی پاتر سرمربی برایتون است. فصل گذشته او یکی از زیباترین گل های پریمر لیگ را وارد دروازه چلسی کرد تا ثابت کند از جنگیدن هیچ هراسی ندارد.

۴. کاوه رضایی:

در فصلی که آبی ها با پنجره های بسته مواجه شده بودند و روزهای سختی را سپری می کردند او در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، آبی ها را یک‌ تنه جلو می برد. درخشش فوق العاده در همان فصل او را راهی بلژیک تیم شارلوا کرد. پس از دو فصل توانست عنوان آقای گلی مشترک این لیگ را بدست آورد و در انتقالی پر سر و صدا راهی کلوب بروخه تیم اول کشور بلژیک شود. در کلوب بروخه نتوانست روزهای خوش شارلوا را تکرار کند و فرصتی برای دیده شدن به او ندادند. در انتقالی قرضی دوباره به شارلوا بازگشت و گلزنی هایش را از سر گرفت.

۶. علی قلی زاده:

دو فوق ستاره تیم وقت سایپا سرنوشتی متفاوت پیدا کردند. علی قلی زاده و مهدی ترابی در تیم سایپا درخشیدند و در پایان فصل یکی آرزوهایش را در ایران جستجو کرد و دیگری راهی اروپا شد. قلی زاده به شارلوا آمد و همبازی کاوه رضایی شد. بال تکنیکی تیم ملی ایران خیلی زود ارزش های خود را نشان داد و توانست جایگاه خود را در این تیم پیدا کند. حالا او یکی از موفق ترین لژیونر های ایرانی است.

۷. مجید حسینی:

جام جهانی ۲۰۱۸ پل پیشرفت او شد. پژمان منتظری را الگوی خود می دانست و پوشیدن شماره او در استقلال در اولین فصل حضورش یاد و خاطره او را زنده کرد. او برای لحظاتی در دربی پایتخت پیراهن دروازه بانی را هم بر تن کرد تا شجاعتش را به همه ثابت کند. پس از پایان جام جهانی راهی ترکیه و تیم ترابوزان اسپور شد. همگان بر این باور بودند که سرنوشتی مشابه با امیری، طارمی و رضاییان پیدا خواهد کرد اما چنین نشد و در این تیم درخشید.
پیش از او فقط رحمان رضایی توانسته بود در نقش یک مدافع در تیم های اروپایی بدرخشد و حالا او با درخشش بی نظیرش در ترکیه در سودای بلند پروازی است. پنجره های نقل و انتقالاتی پیش رو می تواند حاوی یک خبر مهم باشد. انتقال حسینی به لیگ بهترین مدافعان دنیا. انتقال به سرزمین چکمه..

کد خبر: 1077200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =