سرمایه گذاری و توجه خاص به استادان، باعث تحولات فرهنگی می‌شود

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزادا اسلامی گفت: آیین نامه اساتید مشاور فرهنگی و تربیتی محملی برای استفاده هدفمند از ظرفیت‌های اساتید است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، فرزاد جهان بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سفر خود به خوزستان و در جمع اساتید گروه های معارف، وصایا و اندیشه امام خمینی(ره) و دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی این استان گفت: استاد دانشگاه، نقش کلیدی در فرهنگ سازی و ارائه الگوهای تربیتی به دانشجویان دارد، بنابراین سرمایه گذاری و توجه خاص به استاد در زمینه های فرهنگی می تواند موجب ایجاد تحولات فرهنگی شود.

وی استاد را منشأ و سرچشمه نشاط، امید و اعتماد به نفس در دانشگاه خواند و تصریح کرد: استاد، حتی اگر صرفاً فعالیت آموزشی داشته باشد، بازهم دارای اثر فرهنگی است و می توان از این ظرفیت در راستای گسترش فضای انقلابی استفاده کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به تدریس درس وصایا و اندیشه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در دانشگاه آزاد اسلامی، از ایجاد تغییراتی در نحوه دریافت و تمدید مجوز تدریس این درس خبر داد و به برگزاری دوره های آموزشی مستمر اشاره کرد. 

جهان بین در ادامه این نشست ضمن اهمیت دانستن گروه معارف اسلامی در دانشگاه، این گروه را یک مسئولیت و فرصت بی نظیر برای انتقال معارف اسلامی خواند و گفت: با قرار گرفتن اساتید در نظام برنامه و بودجه فرهنگی، می توان به صورت مشترک میان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، گروه‌های معارف، معاون فرهنگی برنامه هایی را تعریف و پس از تصویب در شورای فرهنگی اجرا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فرج الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان که میزبانی این نشست را در سالن مدافع حرم واحد اهواز برعهده داشت در ابتدای این نشست، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه پرداخت.

وی همچنین با بیان  این  سئوال که آیا علم می تواند انسان را به سعادت برساند؟ گفت: آموختن علم ، استفاده و آموزش علوم  بدون توجه به آموزه های فرهنگی و دینی، انسان به ورطه سقوط می کشاند.

براتی با اشاره به اینکه این نشست با حضور اساتید گروه های معارف اسلامی و دفاع مقدس برگزار شده است، اساتید این گروه را مصادیق عینی رابطه علم، دین و فرهنگ خواندو گفت: اساتید گروههای معارف و دفاع مقدس با ترسیم برنامه های آموزشی و فرهنگی خود می توانند نقش بسزایی را در ارتقاو نشاط فرهنگی داشته باشند.

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به شیوع و رشد بیماری کرونا در جهان و توجه مردم به آموزش های مجازی گفت: برنامه های فرهنگی و تربیتی نوینی را می توان در قالب آموزش مجازی برگزار کرد که نیازمند طراحی و ترسیم کارگروه خاص فرهنگی در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی عطایی نسب رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست ضمن خیرمقدم، فرهنگ را شامل باورها،مفروضات، اعتقادات، ارزشها، آداب و الگوهای ریشه دار یک جامعه عنوان کرد و گفت: تخصص گرایی این  مقولات در دانشگاه ها یک نیاز جدی است که اساتید دانشگاه در این زمینه می توانند فعالیتهای مهمی را ایفا کنند. وی تحول فرهنگی سالهای اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی را نیز مورد توجه قرار داد و خواستار عملیاتی شدن دقیق بخشنامه های فرهنگی شد.

عطایی نسب همچنین با اشاره به کمبود اعضای هیات علمی در زمینه دروس معارف اسلامی و دفاع مقدس، خواستار جذب و یا ایجاد تمهیداتی برای اعضای هیات علمی شد.

در پایان این نشست، اساتید گروه های معارف و دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و همچنین مشکلات این گروهها پرداختند.

پیش از برگزاری این نشست، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه مسئولان استانی و اساتید دانشگاه با حضور بر مزار دو شهید گمنام در واحد اهواز، یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشتند.

گفتنی است  نشست با کانون ها، هیات های مذهبی و فرهنگی دانشجویی، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم، دیدار با دانشجویان و اساتید بسیجی و تشکلهای اسلامی و سیاسی، و همچنین شرکت در شورای های فرهنگی و معاونین فرهنگی و دانشجویی از جمله برنامه های سفر دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به استان خوزستان است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1077203

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =