پاییز متفاوت در انتظار پرسپولیس

شرایط تیم فوتبال پرسپولیس برای استارت لیگ بیستم و موفقیت در فینال لیگ قهرمانان کمی با فصول قبلی این تیم تفاوت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، هادی شاه‌مرادی؛ روز 21 مهرماه قرعه کشی بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان انجام شد و تمام تیم‌ها رقبای خود تا پایان فصل را شناختند. پرسپولیس یکی از تیم‌هایی است که در زمره مدعیان فتح این جام آماده بازی‌ها می‌شود و شاید بتوان گفت جدی‌ترین مدعی است.
یحیی گل محمدی که از نیمه‌های فصل قبل مرد اول نیمکت پرسپولیس شده، نه تنها چهارمین قهرمانی پیاپی لیگ برتر را برای هواداران تیمش به ارمغان آورد بلکه توانسته قرمزها را تا یک قدمی فتح آسیا نیز پیش ببرد. اما ادامه راه برای او چندان آسان نیست.

پاییز متفاوت پرسپولیس
پاییز امسال برای یحیی و شاگردانش کاملا متفاوت است. آنها باید پس از انجام چهار بازی در لیگ، خود را آماده حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا کنند که بدون شک مهمترین بازی فصلشان خواهد بود. بدیهی است که عملکرد و نتایج پرسپولیس در چهار هفته نخست لیگ برتر تاثیر بسزایی برای موفقیت این تیم در برداشتن گام نهایی قهرمانی آسیا خواهد داشت.
پرسپولیس تا قبل از روز 29 آذر باید دو بازی خانگی مقابل صنعت نفت آبادان و شهرخودرو و دو بازی خارج از خانه مقابل سایپا و نفت مسجدسلیمان انجام دهد. دیدارهایی که گل محمدی نه تنها امتیازات کاملشان را می‌خواهد، بلکه جانب احتیاط برای جلوگیری از خستگی و مصدومیت بازیکنانش قبل از فینال آسیا را جدی‌تر از همیشه رعایت خواهد کرد.

قرعه متعادل
نگاهی به برنامه بازی‌های پرسپولیس نشان می‌دهد قرعه این تیم از یک اعتدال نسبی برخوردار است. در نیم فصل اول، شاگردان یحیی باید به ترتیب به مصاف تیم های سایپا، نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان، شهرخودرو، نساجی مازندران، ذوب آهن اصفهان، سپاهان، استقلال، مس کرمان، گل گهر سیرجان، فولاد، آلومینیوم، ماشین سازی تبریز، تراکتور و پیکان بروند.
جمع آوری امتیاز در نیم فصل نخست شرط اصلی موفقیت یک تیم در مسیر رسیدن به قهرمانی است. امری مهم که پرسپولیس در لیگ بیستم می‌تواند آن را به خوبی انجام دهد چرا که علاوه بر برخورداری از انسجام تیمی، نسبت بازی‌های دشوار به آسان این تیم در وضعیت تعادل قرار دارد. هرچند هنوز توان اکثر تیم‌ها برای فصل جدید لیگ برتر مشخص نیست اما بررسی‌های روی کاغذ نشان دهنده آن است که پرسپولیس تا قبل از هفته هفتم و دیدار با سپاهان حریف سرسختی نخواهد داشت. سپاهانی که با کادر جدیدش نمایشی ضعیف در لیگ قهرمانان از خود نشان داد احتمالا نخستین تیمی است که بتواند در نیم فصل اول شاگردان گل محمدی را اذیت کند.
هفته هشتم و تقابل با رقیب سنتی یعنی استقلال پاشنه آشیل پرسپولیس در میانه‌های راه خواهد بود. تلاش برای انتقام شکست در نیمه نهایی جام حذفی مهمترین انگیزه‌ای است که قرمزها را راهی این شهرآورد خواهد کرد. انتقامی که با وجود محمود فکری و استقلالی که نسبت به فصول قبل ثبات بهتری را حفظ کرده زیاد در دسترس به نظر نمی‌رسد. در هر حال شواهد و شرایط از یک دربی بسیار جذاب و تماشایی در لیگ بیستم نوید می‌دهد.
هفته پس از دربی و دیدار با مس کرمان شاید حکم یک بازی آسان و استراحت برای پرسپولیس را داشته باشد اما قطعا کار یحیی و شاگردانش در دو هفته بعد از آن مقابل گل گهرِ امیر قلعه نویی و فولادِ جواد نکونام راحت نخواهد بود.
احتمالا باید بگوییم هفته های دوازدهم و سیزدهم فرصت مناسبی برای افزایش امتیاز پرسپولیسی‌ها است اما فوتبال بازی اتفاقات عجیب و غیرقابل پیش بینی است. آلومینیوم اراک و ماشین سازی تبریز شاید حریفان سرسختی برای پرسپولیس محسوب نشوند اما دو تیم شایسته احترام لیگ بیستم هستند و با توجه با ماهیت بازی فوتبال بلکه بتوانند قرمزهای تهرانی را به دردسر بیندازند.
همواره فراز و نشیب نتایج تیم‌ها باعث شده دیدارهای هفته‌های پایانی اهمیت و حساسیت ویژه‌ای داشته باشد. نیم فصل نخست برای پرسپولیس با بازی مقابل تراکتور و پیکان تمام خواهد شد. سرخ‌های تبریزی که با هدایت منصوریان و ساختن یک تیم قدرتمند خود را برای این دوره مسابقات آماده کرده‌اند در هفته ماقبل پایانی حریف قرمزهای تهران خواهند بود. یک جدال سرنوشت ساز که قطعا لقب "حساس‌ترین بازی هفته" را نیز خواهد گرفت.
دل‌نگرانی‌های جدی در اردوی قرمزها
پرسپولیس برای فصل بیستم لیگ برتر با چند چالش جدی روبرو است. احتمال جدایی چند مهره تاثیرگذار این تیم به اصلی ترین دغدغه یحیی گل‌محمدی تبدیل شده است. هرچند خریدهای جدید پرسپولیس اجازه ندادند جای خالی بیرانوند، ترابی و علیپور احساس شود اما کوک شدن ساز جدایی ستاره‌هایی همچون شجاع خلیل زاده، بوژیدار رادوشوویچ و بشار رسن دل نگرانی هواداران این تیم برای روزهای سخت پیش رو را بیشتر کرده است.
محرومیت شش ماهه عیسی آل کثیر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا یکی دیگر از مسائلی است که سر راه پرسپولیس قرار دارد. ستاره نوظهور پرسپولیس که سهم بزرگی در موفقیت آسیایی این تیم دارد خیلی سریع به امید اول هواداران قرمز برای لیگ بیستم تبدیل شد اما حکم انضباطی عجیبی که علیه عیسی صادر شده همراهی  او با پرسپولیس را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.
از این موارد هم که بگذریم شاید بتوان گفت خطرناکترین چالش پرسپولیسی‌ها در این روزها ماجرای طلب برانکو است که علیرغم واریزی‌های انجام شده، در صورت عدم تسویه حساب تا موعد مقرر، چنانچه رضایت سرمربی سابق پرسپولیس نسبت به رقم باقیمانده مطالبات گرفته نشود، این تیم را در آستانه تهدیدهای خطرناکی همچون کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر قرار خواهد داد.
برای تیمی که مدافع چهار ساله عنوان قهرمانی لیگ برتر بوده و حالا نماینده ایران در فینال معتبرترین تورنمنت فوتبال باشگاهی آسیا است، تصور چنین شرایطی تا حدود زیادی دور از انتظار و عجیب به نظر می‌رسد و در نهایت باید دید مدیران این باشگاه چه اقداماتی برای رفع این مشکلات و فراهم کردن شرایط لازم جهت ادامه روند موفقیت‌های تیمشان انجام خواهند داد.

کد خبر: 1077210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =