هجوم برترین‌های تئاتر برای دریافت جایزه تونی

فهرست نامزدهای هفتادوچهارمین دوره جوایز تونی برای برترین‌های تئاتر جهان اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ددلاین، فهرست نامزدهای هفتادوچهارمین دوره جوایز تونی دیروز (پنجشنبه ۲۴ مهرماه) توسط جیمز مونرو ایگلهارت هنرپیشه سرشناس تئاتر در آمریکا اعلام شد.

نمایش موزیکال قرص دندانه‌دار کوچک (Jagged Little Pill) با ۱۵ نامزدی در شاخه‌های مختلف، صدرنشین نامزدی‌های این دوره از جوایز تونی شد و پس از آن مولن روژ (Moulin Rouge) و بازی برده (Slave Play) به ترتیب با ۱۴ و ۱۲ نامزدی در ردیف دوم و سوم جای گرفتند.

امسال با توجه به تعطیلی اجراهای برادوی به دلیل شیوع کرونا، در مقایسه با ۳۴ نمایش سال گذشته تنها ۱۸ نمایش واجد شرایط نامزدی برای جوایز تونی شناخته شدند.

از این ۱۸ نمایش، بازی برده، دیوار دریا/یک زندگی، افق‌های باشکوه و میراث به عنوان نامزدهای بخش بهترین نمایش معرفی شدند و مولین روژ، قرص دندانه‌دار کوچک و تینا ترنر به رقابت برای دریافت جایزه بهترین نمایش موزیکال راه یافتند.

هفتادوچهارمین دوره اهدای جوایز تونی که معادل اسکار دنیای تئاتر در نظر گرفته می‌شود، قرار بود هفتم ژوئن (۱۸ خرداد ۹۹) به صورت حضوری در تالار موسیقی رادیو سیتی نیویورک برگزار شود اما تعطیلی برادوی برگزاری این مراسم را غیرممکن کرد. تئاترهای برادوی در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، از ۱۲ مارس (۲۲ اسفند ۹۸) تعطیل شد و گروه تجاری برادوی لیگ اعلام کرد این پایتخت تئاتر جهان تا ژانویه ۲۰۲۱ (اسفند-بهمن۹۹) فعالیتی نخواهد داشت.

هنوز تاریخ دقیقی برای برگزاری مراسم اهدای این جوایز اعلام نشده اما متولیان تونی امید دارند این مراسم را دسامبر یا ژانویه پیش‌رو برگزار کنند. این مراسم به صورت مجازی برگزار می‌شود و از طریق سرویس‌های پخش اینترنتی پخش خواهد شد.

جایزه آنتوانت پری برای درخشش در هنر نمایش یا جایزه تونی (Tony Award) یکی از معتبرترین جوایز حوزه تئاتر است که هر ساله از سوی انجمن تئاتر آمریکا و گروه تجاری لیگ برادوی به بهترین‌های هنر نمایش اعطا می‌شود. انجمن تئاتر آمریکا در سال ۱۹۴۷ میلادی جایزه تونی را در بزرگداشت آنتوانت پری، بازیگر و صحنه‌گردان مشهور، راه اندازی کرد. پری که در سال ۱۹۴۶ میلادی در ۵۸ سالگی درگذشت، به نام هنری تونی شناخته می‌شد. اهمیت و اعتبار این جایزه در حرفه نمایش با جوایز اسکار در سینما، گرمی در موسیقی و اِمی در تلویزیون برابری می‌کند.

سال گذشته نمایش موزیکال هادس‌تاون با نامزدی در ۱۴ شاخه و کسب ۸ جایزه از جمله جایزه بهترین نمایش موزیکال، بازیگر مرد موزیکال، موسیقی، طراحی صحنه، نورپردازی، طراحی صدا و بهترین کارگردانی نمایش موزیکال، برنده بزرگ تونی بود.

قایقران به کارگردانی سم مندس کارگردان انگلیسی نیز جایزه بهترین نمایش، کارگردانی، بهترین طراحی صحنه و طراحی لباس مراسم سال ۲۰۱۹ را از آن خود کرد.

برایان کرانستون برای بازی در نمایش شبکه برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن نیز برای بازی در نمایش گالری واولری به الن می رسید.

سانتونیو فونتانا و استفن جی. بلاک نیز به ترتیب برنده جوایز بهترین بازیگران نقش اصلی مرد و زن در بخش نمایش‌ موزیکال شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =