تدوین ۱۷ برنامه برای تحول در نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی/ اجرای مُرّ قانون و ایستادگی در مقابل اعمال نفوذ

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای تحول در نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد، ۱۷ برنامه را مد نظر داریم که امیدواریم در سال تحصیلی جدید، بخش قابل توجهی از آن‌ها را عملیاتی خواهیم کرد.

محمد میلادی عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اولویت‌های این شورا در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: خوشبختانه امسال انتخابات شورای بر نشریات دانشجویی بعد از ۵ سال وقفه برگزار شد که امیدواریم زمینه ساز اتفاقات خوب برای نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد باشد.

وی افزود: ما در راستای تحول در نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد، ۱۷ برنامه را مد نظر داریم که امیدواریم در سال تحصیلی جدید، بخش قابل توجهی از آن‌ها را عملیاتی خواهیم کرد. جلوگیری از اعمال ممیزی، نظارت قبل از چاپ، اجرای مرّ قانون و ایستادگی در مقابل اعمال نفوذ با رعایت حقوق تام دانشجو و نشریات، از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها خواهد بود.

میلادی ادامه داد: تدوین و به روزی رسانی شیوه‌ نامه‌های اجرایی با هدف حمایت‌های مادی و معنوی از نشریات متناسب با زیست بوم هر دانشگاه، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برای سال تحصیلی جدید است. این که دانشگاه آزاد به ازای هر ۴ واحد، یک نشریه دانشجویی داشته باشد برازنده این دانشگاه نیست؛لذا امیدواریم با به روزی رسانی جداول ضریب کیفیت نشریات و جزئی سازی شاخص‌های آن با توجه فعالیت نشریات الکترونیکی،  بخش قابل توجهی از مشکلات حل شود و شاهد افزایش تعداد نشریات باشیم.

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: البته نگاه ما به نشریات، صرفا نگاه کمی نیست بلکه با در نظر داشتن برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی در سطح کشور با رعایت اصل تداوم و تعالی و به روز رسانی برنامه‌های آموزشی و کاربردی به صورت مجازی و حضوری، به دنبال ایجاد تحول در نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد هستیم.

وی با اشاره به لزوم چابک سازی و به روزرسانی نشریات دانشجویی گفت: قطعا فرآیند به روز رسانی و چابکسازی نشریات دانشجویی، یکی از برنامه‌های اصلی ما خواهد بود؛ برخی افراد به بهانه راه‌اندازی نشریه، اقدام به برگزاری جشنواره می‌کنند به طوری که در این میان، هدف اصلی راه‌اندازی نشریه گم می‌شود و برگزاری جشنواره هدف اصلی تلقی می‌شود. ما برای حل این مشکل، ارزیابی و نظارت مستمر بر نشریه‌ها را به صورت سالانه تدوین کرده‌ایم تا معیار اصلی برای برگزاری جشنواره، میزان فعالیت نشریه در طول سال باشد و آخرین شماره یا چندشماره نشریه مدنظر قرار نگیرد.

میلادی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با به کارگیری این سیاست‌ها، از فعالیت نشریاتی که صرفا به صورت اسمی فعالیت دارند جلوگیری و فرآیند چابک سازی نشریات را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =