تنها یک کمیته ناظر برای کل نشریات واحد های دانشگاه پیام نور کشور وجود دارد

نماینده کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه پیام نور: فعالیت این شورا و کمیته از ۱ سال گذشته عملکرد مناسب تری داشته و مطالب غنی تر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ( ایسکانیوز)، با وجود تعداد زیاد نشریات دانشگاه پیام نور، تنها یک کمیته ناظر بر نشریات در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور وجود دارد. لذا روند رسیدگی به مشکلات و پرونده های مدیر مسئولان بسیار طولانی می شود، گاهی مدت تحصیل مدیر مسئول به پایان می‌رسد یا مسئولان دانشگاهی واحد مدنظر تودیع می‌شوند. 

علیرضا کریمی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره عملکرد کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی و شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: فعالیت این شورا و کمیته از ۱ سال گذشته  عملکرد مناسب تری داشته و مطالب غنی تر شده است.
وی با بیان اینکه نشریات دانشجویی دانشگاه پیام نور تا یکسال گذشته عملکرد مناسبی نداشتند، گفت: نشریات دانشجویی این دانشگاه پویایی لازم را ندارند و در نتیجه برای جذب مخاطبان  دانشگاهی  با مشکل مواجه  هستند که بیشتر آن به دلیل این است که دانشجویان تمایل به راضی کردن مسئولان دارند.
نماینده کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور ادامه داد: نشریات دانشجویی دانشگاه پیام نور از سال گذشته وضعیت بهتری یافتند و در نتیجه پایگاه نشریات دانشجویی دانشگاه پیام نور نیز در انسجام یافتن نشریات و دیده شدن آنها اثر گذار بوده است.
وی با انتقاد از اینکه واحدهای دانشگاه پیام نور در کشور کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی ندارند، گفت: دانشگاه پیام نور تقریبا در تمامی شهرهای استان‌ها واحد دانشگاهی دارد؛ اما متاسفانه علی رغم تعداد زیاد نشریات دانشگاهی تنها یک کمیته ناظر بر نشریات در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور  وجود دارد.
به گفته کریمی، نبود کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه پیام نور در واحدهای این دانشگاه باعث شده تا مدیر مسئولان نشریات برای حل مشکلات یا رسیدگی به پرونده آنها مدت زمان بسیار طولانی را باید منتظر بمانند. در برخی موارد حتی مدت تحصیل مدیر مسئول به پایان می‌رسد یا مسئولان دانشگاهی واحد مدنظر تودیع می‌شوند.
گفتنی است انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه پیام نور با حضور ۲۹ کاندیدا برگزار شد و حدود ۲/۳ از مدیر مسئولان نشریات این دانشگاه در انتخابات حق رای داشتند. در نهایت علیرضا کریمی با ۴۱ رأی به عنوان عضو اصلی کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه پیام نور انتخاب شد.

کد خبر: 1077263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =