تخصیص کارت اعتباری به منظور رفاه دانشجویانِ واحد اصفهان/ قانون تسهیل ازدواج دانشجویی باید بازنگری شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: برای رفاه دانشجویان طرحی در قالب کارت اعتبار دانشجویی تخصیص داده شده است که این طرح برای اولین بار در حال اجرا است، هم‌اکنون در حال کسب مجوز از مسئولان ذی‌ربط هستیم و به محض اخذ مجوز در خصوص لایه‌های خدماتی و امکانات رفاهی تعبیه شده در آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سعید شریفی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در رابطه با برنامه‌های فرهنگی در این واحد دانشگاهی، گفت: در باب برنامه‌های حوزه فرهنگی، به تناسب دستورالعمل‌های رسیده از سازمان مرکزی در خصوص تأکید بر جایگاه استادان به عنوان یکی از گروه‌های مرجع تاثیر گذار، گروه‌هایی از استادان حوزه علوم انسانی به ویژه با تأکید بر دروس عمومی تشکیل و مقرر شد که جلسات مداومی به منظور طرح سوالات دانشجویان و ایجاد فضای گفتگوی چندجانبه فراهم شود در همین راستا سرگروه‌های دروس عمومی مشخص و هر یک از گروه‌های تخصصی ذیل شبکه خود را تشکیل دادند. به نظر می‌رسد پس از زمانی مشخص می‌توان بازتاب این اقدام را در بدنه دانشجویی مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی بخش عمده‌ای از فعالان فضای مجازی شناسایی و در حال فعالیت هستند به طوری‌که گروه‌های دانشجویی متعددی در ذیل موضوعات فرهنگی در حال حاضر در این واحد مشغول به فعالیت هستند. معاونت فرهنگی و دانشجویی تلاش کرد تا کانون فضای مجازی را از فعالان و علاقه‌مندان به این حوزه تشکیل دهد. به نظر می‌رسد این کانون‌ها عملکرد خوبی در ساخت و تولید محتوای سایبری داشته باشند.

شریفی ادامه داد: همچنین اپلیکیشنی در همین رابطه طراحی شده که در حال انجام فرآیندهای اداری است و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، افزود: در بُعد دانشجویی نیز خوابگاه به قوت خود در حال سرویس دهی است، تمامی دانشجویان با هماهنگی معاونت علوم پزشکی رصد و پس از بررسی‌های اولیه در خوابگاه اسکان داده خواهند شد. در حال حاضر به هر دانشجو یک اتاق اختصاص داده شده و مداوم از مواد ضدعفونی بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده می‌شود تا بتوانیم سطح ایمنی را افزایش دهیم.

شریفی گفت: برای تسهیل در امر ازدواج بخشنامه‌های ارسالی سنوات گذشته به نظرم نیازمند بازنگری است؛ همچنین در این واحد دانشگاهی مشاوره‌های پیش از ازدواج نیز ارائه می شود؛ اما از بُعد اقتصادی تخفیف‌های ازدواج در حال حاضر مکفی نیستند با وجود این افرادی که ممکن است به جهت نیازمندی‌های مالی مراجعه کنند از طریق شبکه خیرین دانشگاه تحت حمایت قرار می گیرند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده تأکید دستورالعمل آراستگی مربوط به حضور دانشجویان بود و اکنون به‌جز تعداد اندکی که دروس عملی را طی می‌کنند؛ حضور فعال در دانشگاه ندارد. بخش عمده‌ای از موضوع عفاف و حجاب منتفی است. اما در درون بخشنامه‌ها تناقص‌های جدی وجود دارد که مانع از انجام دقیق آن می‌شود. تذکر زبانی بیشترین تاثیر را دارد ولی اجرای آن در عمل بسیار مشکل‌ساز است. مثلا در بخشی از دستورالعمل ذکر شده که غیر همجنس اجازه تذکر ندارد، حال آنکه واحدهای تذکر دهنده به ویژه برای خانم‌ها غالبا غیر همجنس هستند و بر اساس این دستور عمدتا می‌توانند فقط به قشر آقایان متذکر شوند که تعداد ناهنجاری در این سطح خیلی بالا نیست. از سوی دیگر به منظور جذب نیروهای خانم هم مشکل ساختاری وجود دارد. در این بخش از حیث ساختاری بخش نامه‌ها مکمل هم نیستند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اصفهان، ادامه داد: برای رفاه دانشجویان طرحی در قالب کارت اعتبار دانشجویی تخصیص داده شده است که این طرح برای اولین بار در حال اجرا است، هم‌اکنون در حال کسب مجوز از مسئولان ذی‌ربط هستیم به محض اخذ مجوز در خصوص لایه‌های خدماتی و امکانات رفاهی تعبیه شده آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در رابطه به برنامه‌های معاونت فرهنگی استان برای استقبال از دانشجویان ورودی جدید، گفت: در مراحل ثبت نام حسب دستورات ارسالی غرفه‌ای تهیه شده که در آن اطلاعات دانشجویی و فرهنگی اخذ و تعهدات مرتبط با دانشجویان جدید و معرفی مراکز مشاوره به ویژه مشاوره‌های تلفنی و بر خط به دانشجویان عرضه خواهد شد.

شریفی افزود: همچنین در خصوص تخفیف شهریه، فرم الکترونیکی توسط همکاران تهیه شده است و نیازی به حضور دانشجویان نیست. هم‌اکنون این فرم در وب سایت دانشگاه موجود است، دانشجویان می‌توانند با داشتن کد رهگیری گردش آن را تا حصول نتیجه رصد کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد  اسلامی اصفهان تصریح کرد: در حوزه تشکل‌های دانشجویی مشکل جدی وجود ندارد، همچنین ما مشکل مالی تاکنون نداشتیم که بخواهیم کاری را به واسطه فقدان پول انجام ندهیم، فقط محدودیت‌های ساختاری در زمینه امور مالی وجود دارد که کارها را به تعویق و گاهی لغو می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =