«بوران» بهترین عکس آب و هوایی سال شد

برنده رقابت عکاسی بهترین عکس آب‌وهوایی سال ۲۰۲۰ از بین ۲۶ نامزد نهایی انتخاب و معرفی شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، از تارنمای روزنامه نشنال، عنوان بهترین عکاس آب‌وهوایی سال ۲۰۲۰ انجمن سلطنتی هواشناسی انگلیس به عکس بوران (Blizzard) از رودولف سولگان (Rudolf Sulgan) عکاس اهل اسلواکی رسید.

این عکس که از یک کولاک در پل بروکلین نیویورک به ثبت رسیده از بین ۲۶ عکسی انتخاب شد که از مجموع بیش از هفت هزار و ۷۰۰ شرکت‌کننده در مسابقه، به فهرست نامزدهای نهایی راه یافته بودند. نامزدهای این رقابت در ماه اوت (مرداد- شهریور ۹۹) توسط انجمن سلطنتی هواشناسی در همکاری با اِکیووِدِر (AccuWeather‌)، شرکت آمریکایی ارائه دهنده خدمات پیش‌بینی وضع آب و هوا انتخاب شده بودند و پدیده‌هایی چون مه، باران، برف، طوفان و تلالو خورشید را از نقاط مختلف جهان از جزایر اسکاتلند و پاتاگونیا گرفته تا ویتنام و بلاروس به تصویر می‌کشیدند.

سولگان درباره عکس بوران می‌گوید: این عکس را در سال ۲۰۱۸ در جریان یک کولاک شدید گرفتم. گرم شدن دوره‌ای آب ناشی از چرخه آب و هوایی ال نینو اغلب در الگوهای طبیعی آب و هوا اختلال ایجاد می‌کند. دغدغه و منبع اصلی الهام من این است که عکس‌هایم نقشی هر چند کوچک در مبارزه علیه تغییرات اقلیمی ایفا کنند.

وو ترانگ هوان با تپه‌های چای و مایا کرالجیک با هیولا رتبه دوم این رقابت عکاسی را به دست آوردند.

تپه‌های چای، ووترانگ هوان

هیولا، مایا کرالجیک

انتهای پیام/

کد خبر: 1077273

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =