چالش‌های اقتصادی، اثربخشی برنامه‌های فرهنگی را محدود کرده است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: مشکلات و چالش‌های اقتصادی که امروز گریبان‌گیر بسیاری از اقشار جامعه شده است، فضای اثربخشی برنامه‌ها و سیاست‌های مربوط به آیین‌نامه آراستگی و شئون فرهنگی را محدود کرده است.

مهدی ملک‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند اظهار کرد: دستورالعمل کرسی‌های آزاداندیشی که به‌تازگی از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی سازمان مرکزی ابلاغ شده در دست بررسی و امکان‌سنجی است و در سطح وسیعی برای اعضای هیئت علمی به‌عنوان یکی از پایه‌های برگزاری جلسات اطلاع‌رسانی شده است.

وی افزود: همچنین اطلاع‌رسانی‌ در گروه‌ها و کانال‌های دانشجویی نیز درحال انجام است. لازم است بازخورد دانشجویان و اعضای هیئت علمی در این خصوص گرفته شود تا مشارکت لازم را از سوی استادان داشته باشیم. درخصوص فعال‌سازی کانون‌های فرهنگی و دانشجویی جلساتی با مدیران گروه‌های مختلف برگزار شده تا دانشجویان با استعداد و فعال دانشگاه شناسایی شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند بیان کرد: اکنون دانشجویان بسیاری در مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد در حال فعالیت هستند که صرفاً به امور پژوهشی مشغولند که می‌توان از ظرفیت این دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی نیز بهره برد. تلاش می‌کنیم این دانشجویان را در قالب‌ کانون‌های فرهنگی نیز فعال کنیم؛ ایجاد کانون کارآفرینی ذیل معاونت فرهنگی و دانشجویی می‌تواند ظرفیت‌های هر دو طرف را فعال کند.

ملک‌محمدی با اشاره به فعالیت جدی و فراگیر تشکل‌های دانشجویی در واحد دانشگاهی دماوند عنوان کرد: فعالیت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل به‌عنوان یکی از معدود دفاتر در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار چشم‌گیر است. تلاش می‌کنیم به‌زودی مقدمات راه‌اندازی انجمن اسلامی اساتید را نیز در دانشگاه فراهم کنیم. اطلاع‌رسانی‌های لازم در خصوص مسابقه «از حماسه تا حماسه» نیز در وبسایت دانشگاه و در فضای مجازی و گروه‌های دانشجویی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اعضای هیئت علمی و عضو دانشجویی هیئت داوران مسابقه «از حماسه تا حماسه» نیز در واحد دانشگاهی تعیین شده و جلساتی نیز در این خصوص برگزار شده است. بازخورد دانشجویان و استادان در این حوزه و آثار ارسالی مخاطبان در حال رصد است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند درباره جزئیات آیین‌نامه آراستگی و شئون فرهنگی گفت: دانشگاه جدا از کل جامعه نیست و اکنون وضعیت سطح دانشگاه، نمای کوچک شده از شرایط فعلی جامعه است. البته شهر دماوند با توجه به پیشینه مذهبی و اهتمام مدیران دانشگاهی بر روی موضوعات شئون و آراستگی، شرایط مطلوب و قابل قبولی را در دانشگاه رقم زده است.

ملک‌محمدی با اشاره به تولید محتوای رسانه‌ای و طراحی نمادهای بصری در راستای حفظ مبانی شئون و آراستگی خاطرنشان کرد: اقدامات موثری در فضای مجازی و فضای کالبدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند صورت گرفته است. ویدئویی با همت دانشجویان فعال دانشگاه، شهرداری دماوند و دفتر نماینده ولی‌فقیه در این شهر ساخته شد که اثرگذاری و جریان‌سازی بالایی نیز در عفاف و حجاب ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: مشکلات و چالش‌های اقتصادی که امروز گریبان‌گیر بسیاری از اقشار جامعه شده است، فضای اثربخشی برنامه‌ها و سیاست‌های مربوط به آیین‌نامه آراستگی و شئون فرهنگی را محدود کرده است. در کنار اقدامات ایجابی که تاکنون صورت گرفته است، اگر بخواهیم با چنین مشکلاتی برخوردهای صلبی داشته باشیم کل ماهیت این اقدام ضد ارزش می‌شود. همکاران واحد حراست دانشگاه نیز در این خصوص همراهی مطلوبی داشته‌اند. تبلیغ بیش از اندازه این موضع می‌تواند اثرات عکس نیز داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با اشاره به  اثرگذاری فرهنگی این دانشگاه در منطقه دماوند بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی، همکاری‌ها و طرح‌های مشترک با موسسه فرهنگی خیبر و دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در همین راستا صورت گرفته است. در یک سال اخیر برنامه‌ها و پروژه‌های مشترک بسیاری با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برگزار شده که هزینه‌های مربوط را در این برنامه‌ها از سایر دستگاه‌ها تأمین کرده‌ایم و معاونت فرهنگی با کمک دانشجویان پایِ کار اجرایی بوده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =