دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای بیش از دانشگاه‌های دیگر در بحران‌ها موثر بوده است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: گذشته دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای نشان می‌دهد این دانشگاه در بحران و مسائل فراگیر همواره در کنار دانشگاه‌های دیگر و حتی بیشتر، به دلیل ویژگی‌های خود، حضور موثر داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز) غلامرضا غفاری در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات ملی تولید محتوا فن‌ورز (فرصت‌سازی کرونایی) که به صورت مجازی در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این مسابقه از سوی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، حرکتی در راستای مسئولیت اجتماعی است که امروزه متوجه جامعه علمی و دانشگاهی کشور است؛ خاصه دانشگاه فنی و حرفه ای که یک دانشگاه ماموریت‌گرا در جهت مهارت‌افزایی و تولید دانش است تا به نیازهای گوناگون کشور پاسخ داده و چرخ توسعه را سرعت بیشتری بخشد.

وی افزود: وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تمام اهتمام خود را در این زمینه به کار گرفته‌اند و با توجه به نیازهای موجود، تلاش‌های خود را به کار می‌گیرند. دانشگاهی مانند فنی‌وحرفه‌ای نیز فعالیت‌های مناسبی در این زمینه از خود نشان داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: گذشته دانشگاه نیز نشان می‌دهد این دانشگاه در بحران و مسائل فراگیر همواره در کنار دانشگاه‌های دیگر و حتی بیشتر، به دلیل ویژگی‌های خود، حضور موثر داشته است.

وی عنوان کرد: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و فعالیت‌هایی همچون برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها؛ از فعالیت‌های کارسازی است که به استمرار نیاز دارد و در دانشگاهی مانند فنی و حرفه ای که دانشجویان آن پیش قدم می شوند، بسیار ثمربخش است. همچنین، تنوع رشته‌های این دانشگاه نیز از دیگر مسائل مهم است که به مواجهه با بحران‌ها کمک می‌کند. کووید -۱۹ نشان داد که نیاز به هم افزایی بین رشته‌ای داریم.

غفاری با اشاره به نقش‌آفرینی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تصریح کرد: برای دنیا و آحاد افراد مشخص شده که سلامت امر اکتسابی است. باید شناخت لازم را نسبت به سلامت داشته باشیم. از این رو نیازمند مجموعه‌ای از اقدامات مبتنی بر دانش، حکمت، خرد، شناخت و معرفت هستیم که از طریق یک شیوه به دست نمی‌آید؛ بلکه باید شیوه‌های متنوع و نوین برای کسب آن‌ها به کار برد.

وی تاکید کرد: برای اینکه برنامه‌ای در یک جامعه صورت عمومی و فراگیر خود را بیابد، به طور طبیعی در یک شیوه و روش خلاصه نمی‌شود. اگر امروز درخصوص دانشگاه و آموزش از شیوه‌های نوین متعدد نام می‌بریم، باید برای انتقال دانش مورد نظر بر مبنای علائق و ذائقه ها نیز از شیوه‌های نوین استفاده کرد. به ویژه مسائلی که باید عمومیت جامعه نسبت به آن شناخت پیدا کنند، ما را وادار به استفاده از رویه و شیوه‌های مختلف وادار می کند؛ چه بهره‌گیری از هنر دیجیتال و چه خود هنر باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: برای دستیابی به این هدف باید، تمام شرایط محیطی را چه در حوزه فضای مجازی و چه واقعی هوشمند ساخت. به طور حتم، چنین جشنواره‌هایی به دلیل خلاقیت و نوآوری که در آنها وجود دارد در معرفی رویه‌ها، به شیوه‌های هوشمندسازی جامعه نسبت به مسائلی مانند کرونا کمک می‌کند.

غفاری گفت: اکنون همگی این اتفاق نظر را دارند که حل معضل کووید -۱۹ نیازمند همکاری تمام دستگاه ها و مجموعه‌ها است. تلاش دانشگاه فنی و حرفه ای و ارسال آثار متبوع و خوب به جشنواره مورد نظر، قدرت ترویج را دارند.

کد خبر: 1077288

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =