نوری: پایان تحریم تسلیحاتی مرهون برجام است

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت که اگر امروز تحریم تسلیحاتی به پایان رسیده و کشور می‌تواند وارد بازار تسلیحات دفاعی شود همه در بستر توافق هسته‌ای برجام رخ داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، غلامرضا نوری در جلسه علنی امروز یکشنبه در تذکری با استناد به ماده ۱۰۹ آیین نامه مجلس به صحبت‌های علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس درباره تصویب برجام در ۲۰ دقیقه و در جریان بررسی لایحه موافقت نامه  حمل و نقل بین المللی جاده‌ای و مسافر و کالا بین ایران و سوئیس واکنش نشان داد.

وی گفت: طبق ماده ۱۰۹ ناطق نباید از موضوع بحث خارج شود و رئیس مجلس شورای اسلامی می‌تواند به او در این باره تذکر دهد.  ۹۰ درصد صحبت‌های آقای سلیمی خارج از دستور بود و رئیس مجلس به آن تذکر نداد.

نوری ادامه داد: آقای سلیمی در مجلس نهم حضور داشت. برجام در دوره مجلس نهم در دو ماه و نزدیک به ۲۰۰ ساعات در کمیسیون ویژه برجام به ریاست آقای ذاکانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و این جلسات با حضور مهمانان خارجی و داخلی بود. ابتدا طرح دو فوریتی داده شد و به دلیل رای نیاوردن تبدیل به طرح یک فوریتی شد. در جلسه اصلی بعد از ساعت‌ها بحث و بررسی طرح مربوط به برجام به رای گذاشته شد پس آیا این جفا به مجلس نیست که به نمایندگان مجلس نهم بگوید برجام را در ۲۰ دقیقه تصویب کردید.

نماینده بستان آباد تاکید کرد: شکست دو بار آمریکا در مجامع  بین المللی مرهون برجام و در بستر توافق هسته‌ای رخ داده است. این که امروز تحریم تسلیحاتی کشور به پایان رسیده و می‌توانید وارد بازار تسلیحات دفاعی شویم همه در بستر توافق نامه هسته‌ای انجام شده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ گفت: به آقای سلیمی درباره حرف زدن خارج از دستور تذکر داده شده است البته  شما  هم در موضوع صحبت نکردید ان شاءالله که همه رعایت کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =