درچارچوب حقوق بین‌الملل و براساس منافع ملی ایران تجارت مشروع اسلحه انجام می‌دهیم

نمایندگی دائم ایران نزد ملل در مورد خاتمه محدودیت‌های تسلیحاتی و مسافرتی مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، متن این بیانیه مطبوعاتی به شرح زیر است:

۲۷ مهرماه ۱۳۹۹ پنجمین سالگرد «روز تصویب» برجام است. از این روز، وفق قطعنامه ی ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد، دولتها دیگر ملزم به اخذ مجوز موردی از شورای امنیت برای انجام مراودات مندرج در بندهای ۵ و ۶(ب) قطعنامه ۲۲۳۱ از جمله عرضه، فروش و انتقال تسلیحات و تجهیزات مربوطه به و از ایران نیستند. مضافا، محدودیت های مسافرتی برای افراد مندرج در فهرست ۲۲۳۱ لغو می گردد. باید تاکید نمود جمهوری اسلامی ایران همواره تمامی تحریم ها و محدودیت های اعمالی علیه مردم ایران را بی اساس، ناعادلانه و غیرقانونی دانسته است.

در چند ماه گذشته، ایالات متحده در نقض قطعنامه ۲۲۳۱  برای تحمیل تحریم تسلیحاتی جدید بر ایران تلاش کرده بود که راه به جایی نبرد چرا که شورای امنیت این اقدام خلاف قانون آمریکا را رد کرد. تلاش غیرقانونی آمریکا برای بازگرداندن قطعنامه های ملغی شده‌ی شورای امنیت علیه ایران هم شکست خورد زمانی که ۱۳ عضو و سه رئیس پیاپی شورای امنیت ادعای آمریکا مبنی بر صلاحیت توسل به بند ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ را رد کردند و صلاحیت ادعایی مزبور را باطل و بی اثر دانستند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مسئول جامعه ی بین المللی با دیگر کشورها تجارت مشروع  درچارچوب حقوق بین‌الملل و براساس منافع ملی اش از جمله در حوزه تجارت اسلحه صورت می دهد.
 

انتهای پیام/

کد خبر: 1077298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =