همخوانی کودکان و بزرگسالان در افتتاحیه فیلم کودک

از مهمترین نکات افتتاحیه جشنواره فیلم کودک 33 می‌توان به یاد سردار دل‌ها، شهید سلیمانی تا همخوانی مردم از پنجره‌های منازلشان با آهنگ‌های نوستالژیک کودکی اشاره کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، آیین افتتاحیه سی و سومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان شب گذشته پس از  پخش سرود ملی و نماهنگی با یاد سردار حاج قاسم سلیمانی در فضای باز یکی از فرهنگسراهای منطقه سیزده اصفهان که البته از ساختمان‌های اطراف و بالکن های منازل مردم هم مشرف بود، برگزار شد.

قدرت الله نوروزی در مراسم افتتاحیه با ابراز امیدواری از برپایی این جشنواره با شعار هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور گفت: سینما در خانه می تواند یک پایگاه فرهنگی خوب باشد تا کودکان و نوجوانان هم فیلم ببینند هم داوری کنند. پیام این جشنواره هم به ما می گوید که زندگی جاری است و خوشحال باشیم که فیلم ها به خانه ها حتی مناطق کم برخوردار راه پیدا کرده است.

در ادامه مراسم پس از پخش تیزر و کلیپ هایی از شخصیت ها مثل دبیر جشنواره و برنامه عروسک ها و عمو مسعود ، همخوانی بچه ها از طریق پنجره ها با مجری برنامه با آهنگ هایی چون شکر خدا ، خونه مادربزرگه، خواهران غریب و گروه آوازی صورت گرفت و در بخش دیگر نیز سکوتی به احترام شهدای سلامت و از دست رفتگان خط پزشکی صورت گرفت و فاتحه ای برای آنها خوانده شد.

بیانیه جشنواره توسط دو کودک به زبان های فارسی و انگلیسی خوانده شد. به مناسبت افتتاحیه جشنواره چراغ های سی و سه پل اصفهان روشن و آسمان این شهر نورانی و در نهایت نیز متن فیلم منطقه پرواز ممنوع از آثار برگزیده دوره گذشته پخش شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =