توسعه کرسی‌های آزاداندیشی را در دستور کار قرار می‌دهیم/ برگزاری ۲۰ کرسی در واحد کازرون

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی یکی از اولویت‌های مهم ما در این مدت بوده است و براساس بخشنامه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد، روند برگزاری این کرسی‌ها دامه خواهد داشت.

مریم زیبایی نژاد معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید اظهارکرد: فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد شیراز از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، در بستر فضای مجازی ادامه پیدا کرد و تا به امروز تداوم داشته است.

وی افزود: راه‌اندازی کانال سلامت روان یکی از اقدامات خوبی بود که در این زمینه انجام داده‌ایم؛ در این کانال، مطالب مرتبط با حوزه روانشناسی، سبک زندگی، خانواده، تربیت فرزند و...، به صورت روزانه منتشر می‌شود. کانال دیگری با عنوان تفسیر قرآن راه‌اندازی شده است که در آن پیام‌های قرآنی منتشر می‌شود. برگزاری مسابقات جداول قرآنی و مفاهیم قرآنی نیز به صورت هفتگی در این کانال برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع مدافعان سلامت

زیبایی نژاد ادامه داد: برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع مدافعان سلامت برای استادان و دانشجویان به صورت مجازی، یکی از برنامه‌هایی بود که جوایز نفیسی به برندگان آن تعلق گرفت. برگزاری مسابقات کتابخوانی و محفل حدیث سرخ با محوریت متن‌های ادبی، شعر و داستان نیز، از دیگر مسابقات فرهنگی دانشجویی واحد شیراز در ماه‌های گذشته بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد شیراز تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی و آزاد اندیشی یکی از اولویت‌های مهم ما در این مدت بوده است و براساس بخشنامه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد، روند برگزاری این کرسی‌ها دامه خواهد داشت. اخیرا نیز یک کرسی با موضوع دفاع مقدس برگزار کردیم که مورد استقبال دانشجویان و کارکنان قرار گرفت. واحد کازرون یکی از واحدهای فعال در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و است که نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ کرسی آزاد اندیشی را در ماه‌های گذشته برگزار کرده‌است.

وی با اشاره به ساماندهی فعالیت تشکل‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید بیان کرد: خوشبختانه در تمامی واحدهای دانشگاهی استان فارس، یک الی دو تشکل دانشجویی فعالیت دارند. تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد استان فارس جزو تشکل‌های فعال هستند؛ به عنوان مثال تشکل‌های دانشجویی واحد شیراز در این مدت، اقدامات خوبی را از جمله برگزاری نمایشگاه کتاب، کرسی‌ آزاد اندیشی مجازی و... انجام داده‌اند که با استقبال خوبی همراه بوده است.

زیبایی نژاد اضافه کرد: نماینده‌ تشکل‌های دانشجویی در شورای فرهنگی دانشگاه حضور دارند و می‌توانند برنامه‌های خود را در جلسات شورا اعلام  کنند. این برنامه‌ها به عنوان دستور جلسات شورای فرهنگی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد که به طور معمول از سوی اعضای شورا تصویب می‌شود. خوشبختانه برای اجرای برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی با مشکل مالی مواجه نبوده‌ایم و بیشتر آن‌ها به مرحله تصویب رسیده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد شیراز در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم ارتباط بیشتری با تشکل‌های دانشجویی داشته باشیم و جلسات متعددی را با حضور نماینده‌های آن‌ها برگزار کنیم. در ماه اخیر نیز چندین جلسه را با تشکل‌های دانشجویی، بسیج و کانون‌های فرهنگی برگزار کردیم که نقطه نظرات خوبی در این جلسات مطرح  شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =