تمرین مشترک جنگنده‌های پنهانکار آمریکا و رژیم صهیونیستی

نیروی هوایی آمریکا و رژیم صهیونیستی به تازگی تمرین مشترکی را برای افزایش سطح آمادگی و با مشارکت جنگنده‌ها ی «اف-۳۵» خود برگزار کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، رسانه‌های صهیونیستی از تمرین مشترک جنگنده‌های پنهانکار این رژیم با نیروی هوایی آمریکا در روزهای گذشته خبر دادند.

به نوشته وبگاه «اسرائیل دیفنس» جنگنده‌های رادار گریز «اف-۳۵» نیروی هوایی آمریکا و (رژیم) اسرائیل ۱۲ اکتبر (دوشنبه ۲۱ مهر)   بر  فراز جنوب فلسطین اشغالی تمرین‌هایی را برای مقابله با اهداف هوایی و زمینی برگزار کردند. در این رزمایش چندین اسکادران نیروی هوایی رژیم صهیونیستی همراه با اسکادران‌هایی از نیروی هوایی آمریکا از جمله هواپیماهای سوخت‌رسان نیز حضور داشتند.

یکی از مقام‌های ارشد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی این تمرین را برای همکماری‌های بیشتر بین دو طرف در حوزه جنگنده اف-۳۵ خواند. یک مقام ارشد نیروی  هوایی آمریکا نیز گفت که جنگنده‌ها و هواپیماهای آمریکا از پایگاهای این کشور در منطقه از جمله «قطر» در این رزمایش شرکت کردند.

تل آویو تاکنون دو اسکادران جنگنده  اف-۳۵  از آمریکا  دریافت کرده است. ارزش قرارداد رژیم اسرائیل با شرکت «لاکهید مارتین»   آمریکا بابت خریداری این جنگنده‌ها حدود ۱۱۰ میلیون دلار بوده است. اولین اسکادران اف-۳۵ ارتش رژیم اسرائیل «گلدن ایگل» نام گرفته و نیروی هوایی این رژیم اولین نیرویی است که خارج از خاک آمریکا عملیاتی شدن این جنگنده را اعلام کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =