راهیابی گروه تواشیح دانشگاه آزاد اسلامی یزد به فینال مسابقات سازمان اوقاف

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: گروه جدید تواشیح دانشجویی (آوای وصال) این دانشگاه علاوه‌بر کسب مقام نخست استانی در جمع فینالیست‌های چهل و سومین دوره مسابقات ملی سازمان اوقاف قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدرضا دهقانی‌اشکذری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد از حضور گروه جدید تواشیح منتخب دانشجویی (آوای وصال) دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برای نخستین بار در مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد.

وی افزود: گروه تواشیح دانشجویی بین‌المللی (شمیم وصال) واحد یزد که سال گذشته حائز رتبه نخست دانشگاه آزاد اسلامی و دومی مسابقات ملی دانشجویان شده بود، امسال با یک ترکیب کاملاً جدید و با نام گروه جدید (آوای وصال) علاوه‌ بر بهره‌گیری از استادان تراز اول و باتجربه ملی، توانست بار دیگر توانایی دانشجویان قرآنی خود را در قالب این هنر دینی زیبا به سایر گروه‌های شرکت‌کننده استان‌ها در این دوره به نمایش عموم بگذارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد خاطرنشان کرد: براساس اساسنامه این گروه در شورای فرهنگی واحد یزد و با حمایت همه‌جانبه مسئولان فرهنگی، این دانشگاه با حضور در عرصه مسابقات بزرگ قرآنی مانند جشنواره بین‌المللی نوای رضوی، مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه، مسابقات ملی دانشجویان دانشگاه‌های کشور، مسابقات سرود و تواشیح سازمان بسیج دانشجویی و سایر جشنواره‌های فرهنگی و هنری، جزء برترین‌های این هنر دینی شده و تاکنون حائز افتخارات و ارزش‌های متعددی در این عرصه شده است.

پیشکسوت فعال قرآنی دانشگاه و سرپرست گروه تواشیح دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز اعضای جدید امسال گروه (آوای وصال) دانشگاه آزاد اسلامی یزد را حسین مهدی، منصور گل‌محمدی، ابراهیم شادپور، محمدجواد پرهیزکار، محمدحسین نجارزاده و محمد سالاری معرفی و عنوان کرد: همگی این دانشجویان از منتخبان مسابقات شفاهی قرآنی این دانشگاه هستند و در قالب این گروه قرآنی فعالیت خواهند داشت.

علی زادمهر عنوان کرد: برای نخستین بار امسال با توجه به شرایط بیماری منحوس کرونا، مرحله استانی متفاوت، بدون حضار و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، شرکت‌کنندگان در مسابقه در این دوره به‌صورت مجازی و منتخبان مرحله استانی پس از آنالیز کلی، مستقیماً از استان‌های منتخب خود وارد مرحله فینال ملی این دوره می‌شوند.

به گزارش آنا در تاریخ برگزاری مسابقات همخوانی و تواشیح سازمان اوقاف، این دومین مرتبه است که گروه تواشیحی از دانشگاه آزاد اسلامی و از واحد یزد در جمع گروه‌های برتر مسابقات ملی سازمان اوقاف کشور در این رویداد بزرگ قرآنی حضور خواهد داشت.

مسابقات ملی همخوانی و تواشیح و دعاخوانی چهل و سومین دوره سازمان اوقاف و امور خیریه قرار است در آبان سال جاری و همزمان با سالروز ولادت رسول اکرم(ص) برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077481

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =