بانک مرکزی در تلاش برای تخصیص ارز نهاده‌ها است

یک مقام مسئول با بیان اینکه منابع ارزی محدود است، گفت: بانک مرکزی روی این موضوع تلاش خود را انجام می هد تا ارز نهاده‌ها تخصیص داده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از وزارت صمت، کامران کارگر در برنامه ۱۸:۳۰ شبکه خبر با موضوع بازار مرغ از عرضه تا تولید، اظهار داشت: بانک مرکزی در تلاش است تا ارز مورد نیاز نهاده‌های دامی را برنامه ریزی و تامین کند. اما منابع ارزی محدود است؛ تامین ها انجام شده اما تخصیص ها با مشکل مواجه است.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت افزود: ستاد تنظیم بازار هفته گذشته طرح تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ را ارائه داد و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: منابع ارزی خوب سال های ۹۷ و ۹۸ قیمتها را کنترل می‌کرده است، نهاده ها به خوبی دست مرغداری ها می رسید و آنها به تولید مبادرت می ورزیدند.

کارگر گفت: اما اکنون مشکل منابع ارزی حل نشده است و با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و بانک مرکزی روی این موضوع تلاش خود را دارد انجام می هد تا ارز نهاده ها تخصیص داده شود.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت تصریح کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و با کمک این بخش فرایند توزیع و تهیه مرغ بازار راحت شود.

وی افزود: تامین نهاده بر اساس نیاز وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود و در شش ماه اول سال، تامین نهاده انجام شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1077489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =