پخش زنده هیئت‌های مذهبی در «تکیه» به یک‌ونیم میلیون نفر رسید

مدیر سامانه «تکیه» وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: در ایام محرم و صفر امسال برنامه ۳۰۰ هیئت مذهبی از ۸۰ شهر کشور در این سامانه پخش شد و تنها در بستر اینستاگرام که امکان گزارش‌گیری راحت‌تری دارد ۱.۵ میلیون بازدید به ثبت رسید.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، علی معصومی مدیر محصول سامانه تکیه وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی اظهارداشت: سامانه برخط (آنلاین) و رایگان تکیه، محرم امسال باتوجه به شرایط خاص کرونایی کشور و نیاز هیئات‌ مذهبی به یک سامانه امن و پرسرعت برای پخش زنده، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی و رونمایی شد تا در اختیار مردم و هیئت‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سامانه تکیه مرجع رسمی پخش زنده هیئات‌ مذهبی کشور است که با ایجاد بستر آنلاین، این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا در سراسر کشور جلسات خود را به‌صورت رایگان پخش زنده کنند، عنوان داشت: مردم در این سامانه بدون محدودیت به تمامی مراسم‌؛ دسترسی داشتند و با انتخاب شهر و مداح به صورت زنده مداحی‌ها و مراسم‌ سخنرانی و عزاداری را تماشا کردند.

معصومی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت این سامانه تا پایان ماه صفر؛ ۳۰۰ هیئت در شهرهای مختلف از خدمات آن بهره بردند، تصریح کرد: در ایام محرم و صفر امسال در مجموع این ۳۰۰ هیئت که از ۸۰ شهر مختلف کشور بودند، تنها در بستر اینستاگرام که امکان گزارش‌گیری راحت‌تری دارد ۱.۵ میلیون بازدید را ثبت کردند و در سایت تکیه نیز مجموعاً ۴۵ هزار بازدید ثبت شد.

مدیر محصول سامانه تکیه اضافه کرد: در این سامانه به صورت همزمان و در چندین هیئت، بازدید مجموعاً ۷۰ هزار نفر به ثبت رسید و هیئت‌های عزاداری می‌توانند به صورت برخط پخش زنده جلسات خود را علاوه بر صفحه اختصاصی هیئت در تکیه از طریق ۸ کانال دلخواه «وبسایت هیئت، اینستاگرام، روبیکا، سروش پلاس، هیئت آنلاین، آپارات، و…» ارائه کنند.

وی ادامه داد: مراسم هیئات‌ مذهبی شاخص و مداحان برجسته کشور «محمدرضا طاهری، محمدحسین پویانفر، رضا هلالی، حسین سیب‌سرخی و... » در دهه اول محرم امسال بر بستر «تکیه» به‌صورت زنده پخش شد.

معصومی تصریح کرد: در آینده نزدیک بناست آرشیو کامل و جامعی از صوت‌ها و تصاویر مراسم‌ مذهبی سال‌های مختلف در سامانه تکیه بارگذاری و در قالب سایت و نرم‌افزار در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

مدیر محصول سامانه تکیه در پایان سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن ایام فاطمیه و بیان این مطلب که به دلیل شرایط آب و هوایی، شاید هیئات‌ مذهبی نتوانند جلسات خود را در فضای باز برگزار کنند و ناچار به برگزاری جلسات مجازی شوند، خاطرنشان کرد: هیئات‌ مذهبی سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه تکیه tekye.net و ارائه شماره ثبت هیئت و اطلاعات مدیر مربوطه، درخواست خود را ثبت و ظرف مدت کوتاهی دسترسی کاربری به منظور پخش زنده مراسم مذهبی از طریق پیامک، دریافت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =