آموزش غیرحضوری، فعالیت تشکل‌های دانشجویی را کمرنگ کرده است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با اشاره به اینکه تشکل‌های دانشجویی در شرایط موجود به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانشجویان کم‌رنگ شده است، گفت: این موضوع نگرانی‌هایی را برای دانشجویان هم از بابت عدم حضور و بودجه ایجاد کرده است چرا که ارتباط حضوری در این زمینه خیلی کارساز است.

مریم اسلام‌پناه معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری در این واحد دانشگاه اظهار کرد: چارچوب کلی اجرای این ابلاغیه بسیار مناسب و به جاست اما ما نمی‌توانیم بین دانشگاه و محیط پیرامون جامعه دیوار بکشیم به هر حال بعضی از موارد را باید استادان به صورت ریشه‌ای برخورد کنند.

وی تصریح کرد: شاید اجرای برخی از این دستورالعمل‌ها در یک  واحدهای دانشگاهی در شهرستان‌ها سطحی و کوتاه مدت باشد اما باید با یک دید کلی به آن پرداخته شود. همچنین در سطح  سیاست‌گذاری کلان تدابیری اندیشیده شود تا در مرحله اجرا از لحاظ ساختاری با مشکل مواجه نشویم.

اسلام‌پناه با اشاره به اینکه تشکل‌های دانشجویی در شرایط موجود به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانشجویان کم‌رنگ شده است، گفت: این موضوع نگرانی‌هایی را برای دانشجویان هم از بابت عدم حضور و بودجه ایجاد کرده است چرا که ارتباط حضوری در این زمینه خیلی کارساز است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه افزود: در خصوص توسعه تشکل‌های دانشجویی از سال گذشته فراخوانی در این زمینه منتشر کردیم، متاسفانه میزان رغبت و استقبال نسبت به سال‌های قبل کمتر شده است شاید یکی از دلایل نبود امکانات، فضای فیزیکی و عدم حضور استاد و دانشجو باشد.

اسلام‌پناه در رابطه با تخفیف شهریه دانشجویی و رفاه اقتصادی آنها گفت: در این زمینه خانواده‌های نیازمند و دانشجویان برتر شامل تخفیف شهریه شدند اما در بعد اقتصادی متاسفانه زیرساخت بحث دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها کلا ضعیف بوده است و ما در این زمینه دیر عمل کردیم زمانی وارد عمل شدیم که سرمایه‌های اصلی تا حدی تحلیل رفته بود. براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است بیشتر به بحث دانش‌بنیان و ایده‌های کسب و کارانه در این واحد دانشگاهی بپردازیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید محصولات فرهنگی و دانش‌بنیان را در راستای تقویت بازار و تجاری‌سازی آنها در هفته فرهنگی و پژوهش معرفی کنیم تا با مشارکت استادان و دانشجویان کارآفرین، صاحبان ایده‌ها را به سمت عملیاتی شدن هدایت کنیم و این امر مهم زمانی محقق می‌شود که صاحبان سرمایه در این عرصه کمک کنند تا حلقه اتصال کامل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =