اظهارات معاون وزیر خارجه اوکراین درباره دور جدید مذاکرات پیرامون هواپیمای اوکراینی

معاون وزیر امور خارجه اوکراین با اشاره به حضور تیم مذاکره کننده کشورش در ایران، گفت که طرف های مذاکره درباره علل هدف قرار گرفتن و سقوط هواپیمای اوکراینی به بحث و گفت و گو خواهند پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از پایگاه خبری اردو پوینت، یوهنی ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین امروز در پیامی ویدیوی که در صفحه فیس بوک وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، گفت: هیئت اوکراینی به تهران رسیده است. در حال آغاز مذاکرات بر سر هواپیمای اوکراینی هستیم که در ماه ژانویه مورد هدف قرار گرفت. 

ینین در این باره بیان کرد: سه تیم مذاکراتی به بحث و گفت و گو در راستای شفاف سازی اتفاقاتی خواهند پرداخت که منجر به هدف قرار گرفتن و سقوط این هواپیما بلافاصله پس از اوج گرفتن از فرودگاه امام خمینی شد. 

ینین گفت که «عدالت یک اولویت برای جامعه ما است و ما فارغ از این که حقیقت چقدر تلخ باشد، عقب نخواهیم نشست. 

در دی ماه سال ۱۳۹۸ یک هواپیمای اوکراینی با ۱۷۶ نفر سرنشین پس از اوج گرفتن از فرودگاه امام خمینی (ره) به اشتباه مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرد که به جان باختن تمام سرنشینان منجر شد. 

پس از این حادثه جعبه های سیاه هواپیما برای تحلیل و بررسی به کشور فرانسه فرستاده شد. پیش از این دور اول از مذاکرات پیرامون سقوط هواپیما در کی یف اوکراین انجام شده بود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1077550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =