واردات نفت چین در حال افت است

چین که از آغاز پاندمی کرونا به شدت در حال خرید نفت بود حالا با پر شدن انبارهای ذخیره نفت خود و افت تقاضای مناطقی که چین محصولات سوختی به آنها صادر می‌کرد، واردات خود را کاهش داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از راشاتودی، چین که از آغاز پاندمی کرونا به شدت در حال خرید نفت بود حالا با پر شدن انبارهای ذخیره نفت خود و افت تقاضای مناطقی که چین محصولات سوختی به آنها صادر می‌کرد، واردات خود را کاهش داده است.

 تخمین زده می‌شود در سه ماهه پایانی امسال واردات نفت خام چین ۱۴.۵ درصد نسبت به سه ماهه قبل افت کند.

پس از جنگ قیمت نفت بین عربستان و روسیه که با گسترش شدید ویروس کرونا همراه بود شاخص‌های قیمت نفت خام به شدت سقوط کرد و این باعث شد چین فوراً برای ذخیره کردن نفت ارزان اقدام کند. تاجران و پالایشگاه‌های چین آن‌قدر نفت خریدند که گزارشات نشان داد ظرفیت انبارهای نفت این کشور در حال پر شدن است.

هرچند علی‌رغم این گزارشات خرید قدرتمند نفت تا انتهای ۳ ماهه سوم ادامه یافت تا واردات نفت ماه سپتامبر با ۲.۱ درصد رشد نسبت به ماه آگوست به ۱۱.۸ میلیون بشکه در روز رسید. این افزایش کمک کرد تا ظرفیت جدیدی در پالایشگاه‌های مستقل چین به کار گرفته شود.

اما حالا سهمیه واردات بسیاری از پالایشگاه‌های مستقل رو به اتمام است که این خود می‌تواند باعث ایجاد موج جدیدی از سقوط قیمت نفت بشود.


انتهای پیام/

کد خبر: 1077571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =