عرضه لاستیک دولتی برای رانندگان و کاهش قیمت در بازار

مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز عرضه لاستیک‌های ترخیص شده با نرخ ارز دولتی در بازار خبر داد و گفت: این لاستیک‌ها تاثیر مناسبی روی کاهش قیمت در بازار لاستیک برای رانندگان گذاشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، شهریور ماه امسال بود که وزیر راه و شهرسازی با تفویض اختیاری از سوی رییس جمهور دستور داد تا لاستیک‌هایی که تا شهریور ماه به گمرک‌ها وارد شده بود، با نرخ ارز دولتی ترخیص شده و در بازار عرضه شود که تعداد این لاستیک‌ها به حدود ۳۰۰ هزار حلقه می‌رسید.

داریوش باقر جوان - مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این باره اظهار کرد: لاستیک‌هایی که در گمرک ها وجود داشت در محموله های پنج تا ده هزارتایی ترخیص شده و در قالب سامانه مورد نظر و به صورت حواله بین رانندگان توزیع می‌شوند.

وی افزود: با توجه به مابه التفاوت بالایی که بین لاستیک هایی که با ارز دولتی ترخیص و بین رانندگان عرضه می شود با قیمت این لاستیک ها با ارز آزاد یا نیمایی وجود دارد و بنابراین روی قیمت لاستیک اثر گذار است چراکه دو و نیم برابر فاصله قیمتی بین آنها وجود دارد.

مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: از تیرماه سال ۱۳۹۷ عرضه لاستیک با قیمت دولتی بین رانندگان انجام شده و اخیراً نیز با دستوری که وزیر راه و شهرسازی برای ترخیص شدن لاستیک های وارد شده تا شهریور ماه با نرخ ارز دولتی دادند این کار ادامه پیدا کرد و تعداد بیشتری به لاستیک های سامانه فروش لاستیک با نرخ دولتی اضافه شد.

باقرجوان گفت: رانندگان می‌توانند با تنوع بیشتری که در سامانه وجود دارد، قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند. این فرایند در عرضه و تقاضای بازار و نهایتا قیمت لاستیک اثرگذار خواهد بود و هم اکنون نیز آثار آن قابل مشاهده است.


منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1077574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =