سایت‌های همسریابی ساز و کاری برای ازدواج دائم ندارند

اعظم کریمی از بررسی همه جانبه و آسیب شناسی سایت‌های همسریابی گفت و بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلاتی که این سایت‌ها و مراکز مشابه دارند، انگیزه‌های اقتصادی بود و هیچ ساز و کاری برای اینکه ازدواج دائم در این سایت‌ها شکل بگیرد وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو با موضوع سایت‌های همسریابی در فضای مجازی و با حضور احسان چگنی قاضی دادگستری و اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان به روی آنتن رفت.

احسان چگنی با بیان اینکه موضوع سایت‌های همسریابی دارای ابعاد مختلف، اجتماعی، حقوقی و حتی ابعاد کیفری است، گفت: قبل از بررسی حقوقی و کیفری این موضوع باید بسترهای اجتماعی این موضوع را در نظر گرفت و نیازهای اجتماعی، عاطفی و روانی را مورد توجه قرار داد زیرا بسیاری از افراد دارای خلاءهای عاطفی هستند و سبب سوق پیدا کردن آن‌ها به این مسئله می‌شود.

وی تاکید کرد: مسئولین امر باید مقدمات ازدواج آسان را فراهم کنند و آموزش‌های همگانی و اجتماعی در این زمینه صورت بگیرد در پله بعدی وظیفه دستگاه قضایی و پلیس است که باید ورود کنند. بنابراین آنچه در وهله نخست اهمیت دارد، ریشه یابی این مسئله در حوزه اجتماعی است و پس از آن مباحث حقوقی باید ورود کند.

قاضی دادگستری درباره شرعی بودن ازدواج موقت از طریق فضای مجازی گفت: در این زمینه شرایطی برای صحت این عقد نکاح وجود دارد. مشخص بودن شخصیت طرف یکی از اصول تائید عقد نکاح است و در فضای مجازی شخصیت افراد به صورت مشخص معلوم نیست و امر مشکلی است.

در ادامه اعظم کریمی با اشاره به فعالیت سایت‌های همسریابی گفت: در سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های وزارت ورزش و جوانان هر آنچه اخلال در ازدواج و سبک زندگی جوانان و همچنین تخلفات در این حوزه باشد را رصد می‌کند و بر مبنای احساس مسئولیت پیگیری می‌کنیم.

وی اشاره کرد: هیچ کدام از سایت‌های همسریابی از دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت ورزش و جوانان مجوزی ندارند و از سال گذشته در این زمینه فعالیت کرده‌ایم تا جلوی فعالیت سایت‌ها را بگیریم. بارها مراجعاتی از افراد مختلف برای دریافت مجوز داشته‌ایم تا در زمینه راه اندازی سایت‌های همسریابی فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از بررسی همه جانبه و آسیب شناسی سایت‌های همسریابی گفت و بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلاتی که این سایت‌ها و مراکز مشابه دارند، انگیزه‌های اقتصادی بود و هیچ ساز و کاری برای اینکه بتوانند از نظر تعرفه گذاری و اقتصادی کارهای آنها را رصد کنیم وجود نداشت. همچنین هیچ ساز و کاری برای اینکه مسائل شرعی معرفی دختران و ارتباط آن‌ها با یکدیگر را در نظر بگیرند، نداشتیم.

کریمی از برخورد با همه سایت‌های همسریابی و عدم امکان فعالیت آن‌ها خبر داد و عنوان کرد: پس از ارزیابی که از سایت‌های موجود کردیم، مشخص شد این سایت‌ها اصلا به دنبال ازدواج دائم و کمک به جوانان نبودند و عمدتا به دنبال ازدوج موقت بودند و از این بنگاه اقتصادی کسب درآمد می‌کردند.

وی تصریح کرد: از اساس با شکل گیری سایت‌های همسریابی که تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده‌اند مخالف هستیم و این افراد اصلا قصد کمک به ازدواج جوانان را ندارند.

کد خبر: 1077639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد رحیمی عدلی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      1 0
      لطفا یکی رو برای زندگی باهام معرفی کنید