تداوم آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری پس از دوران کرونا

علیرضا عبداللهی نژاد با تصریح بر اینکه به دلیل شیوع کرونا چاره‌ای جز برگزاری آنلاین کلاس‌ها را نداریم، گفت: این شیوه جدید آموزشی را به عنوان آموزش موازی و نه جایگزین در کنار شیوه‌های رسمی و سنتی حفظ خواهیم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (کرونا">ایسکانیوز)، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در بخش ویژه «با سخنگویان» در خصوص بررسی عملکرد وزارت علوم با علیرضا عبداللهی‌نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت تلفنی گفتگو کرد.

علیرضا عبداللهی نژاد با اشاره به تفاهم و توافق وزارت علوم و ارتباطات در هفته گذشته، گفت: در یک ماه گذشته دو وزارت خانه هماهنگی و همکاری جهت ارائه اینترنت رایگان برای دانشجویان و اساتید داشتند. در این راستا سامانه‌ای تعریف شده است تا اساتید دانشگاه تا پایان مهرماه با کد ملی و شماره موبایل وارد شوند تا ۱۲۰ گیگ اینترنت رایگان را دریافت کنند.

وی درباره برخی از گزارشات مبنی بر قطع بودن سامانه مذکور اظهار کرد: در مرحله نخست یکسری اطلاعات ناقص شد که هماهنگ شد و اطلاعات کامل اساتید به وزارت ارتباطات ارسال شد. سامانه نیز مشکلات فنی در ابتدا داشت که این مسائل رفع شده است.

مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم از پیگیری اینترنت رایگان دانشگاه‌ها و سامانه‌های آموزش مجازی گفت و بیان کرد: منتظر هستیم نتایج کنکور تا پایان مهر ماه اعلام شود و پذیرای دانشجویان جدیدالورود باشیم تا این دانشجویان در مقاطع سه گانه نیز تحصیل خود را آغاز کنند.

وی اشاره کرد: بر اساس برآورد و خبرهایی که از دانشگاه‌های سراسر کشور داریم، خوشبختانه وضعیت دانشگاه‌ها در ارائه دروس به صورت آنلاین از نیم سال گذشته خیلی بهتر است. دانشگاه‌ها توانسته‌اند سامانه‌های خود را ارتقاء دهند و اساتید هم مهارت‌هایشان را در حوزه آموزش آنلاین بیشتر کرده‌اند. این همکاری که دانشگاه‌ها و اساتید و همچنین دانشجویان دارند سبب شده است نیم سال تحصیلی به شکل مطلوبی ارائه شود.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه به دلیل شیوع کرونا چاره‌ای جز برگزاری آنلاین کلاس‌ها را نداریم، عنوان کرد: تمام دانشجویان عزیز این مسئله را مد نظر قرار دهند کارگروه آموزش الکترونیک فعالیت می‌کند و در مرور زمان سیستم‌ها را ارتقاء دهند و در تلاش هستیم این شیوه جدید آموزشی را به عنوان آموزش موازی و نه جایگزین در کنار شیوه‌های رسمی و سنتی که اصالت بیشتری هم دارد، حفظ کنیم.

کد خبر: 1077640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =